zaterdag 19 september 2020

Energiebesparing aan de Voordeur

Mijn voordeur klemt al heel erg lang. Hij gaat heel zwaar open en nog zwaarder dicht, dat was dus altijd met fors geweld dicht rammen 😣

Vorige week haalde mijn hulp het gordijn voor de voordeur weg om het raam te wassen en ze schrok zich een hoedje, aan de linkerkant, altijd bedekt door een gordijn, zat het raam helemaal los! Zij vond dat ik de voordeur helemaal niet meer gebruiken moest tot dat opgelost was, maar ja...

Gelukkig kwam er vandaag al een werknemer van de firma Impact Montage (aka schoonzoon) samen met zijn stagiaire (aka kleinzoon). Het raam zit weer vast, en de deur is bijgesteld, die kun je nu met je pink open en dicht doen 😀

Ik heb een hele tijd geleden dubbel glas in de deur gekregen. Volgens schoonzoon is door het gewicht daarvan de deur scheef gaan hangen. Er hoefde dus niet, zoals ik zelf dacht, iets worden afgeschaafd, hij moest alleen weer recht worden gehangen. Nu hopen dat het goed blijft...


De voordeur en de bijkeukendeur tochten ook erg, dus hebben ze gelijk ook deurisolatiedingen voor me opgehaald, plus nog een paar ledlampen. Ik had een bon gekregen van het Drents Energie Loket waarmee je als huiseigenaar 50 euro terug krijgt op energiebesparende middelen, actie Haal de Warmte in Huis. Leuke actie, alleen best jammer dat het 8 tot 12 weken duurt voor je het terugkrijgt... in ambtenarentempo dus 🙈

1 opmerking:

Mies zei

Dat is een hartverwarmende klus geweest, ben benieuwd!