zondag 13 december 2020

Het Bargerveen, kant Weiteveen

Sinds Sinterklaas was ik mijn huis niet meer uit geweest. Het was de hele week koud en mistig = extra benauwd en extra veel last van de artrose. Het was vandaag alweer wat minder koud en ik ben heerlijk met Char en Jade naar het Bargerveen geweest!

In de grote stal waren helaas voor Jade nog geen schaapjes, maar die hebben we wel buiten gezien, evenals kippen. De koeien, ouderwets nog mét hoorns!, waren wel lekker binnen. Wat een verschil met ligboxen enz. De stal loopt nog een heel stuk verder door, en dat hele gedeelte was leeg, op 1 zelfisolerende koe na. Plek zat, op een dikke laag schoon stro. Jade zei als zij ook een koe was zou ze de hele dag daar rond gaan rennen, lol.
We zijn alle 3 even heerlijk uitgewaaid, en Jade kon haar energie kwijt met rennen en klauteren.
Juist met dit donkere mistige weer vind ik het Bargerveen op z'n mooist. Het heeft dan iets magisch, betoverds, mystieks. Je zou zo Ellert en Brammert in de mistige verte kunnen zien lopen...
Op lastig terrein liep ik zelf achter de rolstoel, waar ik dan weer lekker in kon gaan zitten als we weer op verharde weg kwamen. Gelukkig zijn we geen wolven tegengekomen 😅

Onderweg vonden we 3 Happy Stones: beschilderde steentjes, achter gelaten om iemand een glimlach te bezorgen. Die mag je meenemen en houden, of ergens anders weer achterlaten. Een erg leuk idee, zo heel af en toe vind ik er wel eens ergens eentje. 

Leuk is ook om hem dan op de facebookpagina te posten als gevonden



Ze zijn bezig met de aanleg van een breed betonnen fietspad, een groot deel is al klaar maar hier waren ze nog bezig. Jade heeft een poosje gespeeld op een enorme zandbult, en het leek haar ook leuk om oma met rolstoel en al het water in te duwen 😟

Ik heb eerst een hele tijd mijn jas open gehad, erg koud was het niet, maar later in de middag werd het toch wel steeds kouder. We hadden genoeg wanten, sjaals enz mee, dus dat maakte niet uit:


Het was erg lekker om weer even buiten te zijn, in een andere omgeving dan m'n eigen huis. Tegen het einde brak zelfs de zon nog door, en hebben we heerlijk op het terras van Wollegras een broodje kroket gegeten, met koffie (Char) en warme chocolademelk (Jade en ik).
 
Toen we weggingen ging de zon zo'n beetje alweer onder, en werd het echt goed koud. Er ontstond een witte nevel over het veld, dus toen heb ik Jade verteld over de Witte Wiev'n. Zij vond het maar stom dat de mensen vroeger dachten dat die nevel een soort van heksen waren 😂😂


3 opmerkingen:

Charlotte zei

Was gezellig! Lekker op ons gemakje. Alleen iets minder rolstoeltoegankelijk dan ik in gedachten had.

Mies zei

Lekker dat je er weer even uit was, en nee, wolven en grootmoeders zijn geen gelukkige combinatie zoals je weet ;-)

Aragog zei

Haha nee, en er liep ook nog een Roodsjaaltje rond 🤣🤣