woensdag 16 december 2020

Bucketlist

Daar zitten we dan weer, het zat er aan te komen natuurlijk. Een nieuwe lockdown.

Ik heb net weer een paar weken huishoudelijke hulp gehad, 1,5 uur per week in plaats van mijn normale 3 uur, maar het is nu tenminste weer iets schoner in huis. Haar man zit weer in quarantaine wegens een besmette collega, dus de hulp zet ik nu eerst maar weer stop tot na deze golf 😖

Zelfs Char komt nu niet meer langs, want schoondochter Noor is gisteren positief getest, besmet op haar werk. En dan is het een nadeel dat schoonzoon bij zoon werkt. Zoonlief heeft zijn hele team gister gelijk laten sneltesten, want ze komen ook wel bij hem thuis, en dus ook in contact met Noor. Gelukkig was iedereen verder negatief, maar maandag worden ze allemaal weer getest... Tot dan komt Char ook niet bij me langs 😭😭 Extra probleem is dan de kattenbak, die ze eens per week komt verschonen, dat is voor mij gewoon te zwaar, en dat moet wel met een binnenblijfkater in huis 😼

Vreemd wel dat Noor in maart niet ziek geworden is. Toen had Rick corona, niet getest maar mijn longarts zei dat gezien zijn klachten we er wel zeker van konden zijn dat het dat was. Ze sliepen samen in 1 bed enz en toch is ze toen niet besmet geraakt... Of zoonlief nu immuun is nu hij het al eens gehad heeft weet niemand, want het schijnt dat er ook mensen zijn die het 2x krijgen. 

Hierdoor zit ik nu nog meer in lockdown dan anders, het voelt af en toe of ik compleet van de buitenwereld af ben gesloten. Vooral met dit donkere mistige weer, buiten zitten en dan af en toe een praatje met een voorbijganger of buur zit er nu ook niet in. Weinig zin om op te staan of om me aan te kleden, want er is toch niemand die me ziet 😟

Ondertussen ben ik begonnen aan een bucketlist, voor als deze ellende eindelijk over is. Hopelijk tegen de zomer? Het inenten kan wat mij betreft niet snel genoeg komen, in Schotland zijn ze er al druk mee bezig maar hier moet het wegens Europa weer eens veel langer duren 😓

  • 1.       Heel hard knuffelen met de kleinkids

  • 2.       Char een heel dikke knuffel geven, ook al stribbelt ze tegen

  • 3.       Zwemmen!

  • 4.       Logan hier een weekend logeren

  • 5.       Jade hier een weekend logeren

  • 6.       Zwemmen met Logan en met Jade

  • 7.       Naar Borne, eindelijk zoon + z’n kids weer eens zien

  • 8.       Met z’n allen zwemmen in Borger, en daarna eten bij de Kwalitaria

  • 9.       Met de hele familie eten bij Thijs & Aafke

  • 10.   Dagje toeren op het Hogeland: Eenrum, Den Andel, Polderzijl…

  • 11.   Een uurtje uitgebreid winkelen in Aldi, en ook een uur in Action en bie de Lidl

  • 12.   Varen door het Hogeland, over de Kromme Rake

  • 13.   Naar Tierpark Nordhorn

  • 14.   Weer naar Kasteel Bentheim (of een ander soortgelijk kasteel)

  • 15.   Yoga

  • 16.   Fitness

  • 17.   Met Mies naar de chinees + film

  • 18.   Zuurkool eten met Mies

  • 19.   Naar Cho 50+

  • 20.   Weekje naar Wijk aan Zee

  • 21.   Geocachen met Char en Logan in Limburg

  • 22.    Dagje met Logan naar Hunebedcentrum of Veenpark

Suggesties om de lijst verder aan te vullen zijn van harte welkom!  

----------------------------------------------------------------------------------------

Op Skype van de week:

15:03
ik wil weer zwemmen in Borger :-(
 
Logan 15:03
Hahaha Jade ook

15:03
jij toch ook wel?
 
Logan 15:03
Ja
 
15:04
wat vind jij het rottigste van corona?
 
Logan 15:04
Oei
 
niet met oma knuffelen
 
😭😭😍

3 opmerkingen:

Mies zei

Zuurkool in de zomer?😊 Chinees en film oké, leuk! Maar als ik zie wat je allemaal wilt dan wordt dat 2022 😆

Aragog zei

Natuurlijk wel, zuurkool kan altijd! :-D En zodra alles weer veilig is moeten we de schade keihard in gaan halen hoor!

Charlotte zei

Dat wordt een druk en gezellig jaar! Komt helemaal goed 😘