zondag 6 december 2020

Pakjesavond 2020

Ondanks corona hebben we gisteravond net als altijd heel gezellig samen Sinterklaas gevierd. Ik moest mezelf binnenlaten via de voordeur, en in het halletje stond een stoel voor me klaar, allerlei lekkers, en een straalkacheltje. Voor de deuropening naar de kamer hing het dikke tafelkleed van doorzichtig plastic 😃
 
M'n eigen safespace, afgezonderd van de rest maar er toch vlakbij 😍 Ik heb van beide kleinkids zelfs kusjes gekregen, en we hebben geknuffeld, met dat plastic sheet tussen ons in! 



Zo kon ik alles meekijken! We moesten om beurten een kadootje uit de stapel kiezen voor iemand, ik gaf dan aanwijzingen welk, terwijl Feike of Logan het voor me pakte en doorgaf. Als ik zelf een pakje kreeg werd dat onder het sheet doorgeschoven over de vloer, lol.


Ik kreeg een grote zachte kabouter/dwerg/elf? Nog geen foto van gemaakt. Diamondpainting van de afbeelding hierboven, dat wordt maar liefst 30 x 40 cm, en dat terwijl ik het nog nooit gedaan heb, ik hoop dus maar dat ik het leuk vind om te doen, haha. Plus een zakje met 25 steekmarkeerders voor breien, een chocoladeletter, en Shadow kreeg een zakje snoepjes met kipsmaak.


Er werden dit jaar wat erg bijzondere kado's gegeven. Zo kreeg Logan een horloge waar hij mee bellen kan! Nooit geweten dat dat bestaat. Hij heeft nog geen mobieltje, maar is nu wel een tiener, dus zo kan hij naar huis bellen als er iets is, en kan zijn mama hem bellen als ie naar huis moet komen, handig!

Nog bijzonderder vond ik wel Jades grote kado, tevens haar allergrootste wens: een echte grotemensen gereedschapskoffer, boordevol met echt gereedschap, hamers, een zaag, waterpas, tangen, spijkers, een winkelhaak, schroevendraaiers, houtlijm en tape, lol ze kreeg meer gereedschap dan ik in huis heb! Ze helpt heel graag haar vader bij het klussen, en op scouting vindt ze bouwen ook heel erg leuk. Nu kan ze dus helemaal haar gang gaan, ik heb al een sleutelrekje bij haar besteld 😊



Beide oma's met beide kleinkids, en de berg kadootjes natuurlijk! Het was ouderwets gezellig, en behalve het plastic gordijn konden we het coronagedoe eventjes helemaal vergeten 😀

4 opmerkingen:

Mies zei

Mooi en creatief opgelost, zo kon je er toch bij zijn..

Christina zei

Ik vind het zo leuk. Niet alleen dat je erbij kon zijn maar ook dat echte gereedschap. Ik gebruik mijn allereerste hamer nog steeds.
Tip: wij maakten van alles van het hout van de kistjes van mandarijnen en sinaasappels. Als je maar lang genoeg zaagt en schuurt etc is het prachtig materiaal om echt vliegende vliegtuigjes te maken. Met een propellor die werkt op een postbode-elastiek. En ik heb ook ettelijke pijlen en bogen gemaakt met dat materiaal en bamboe. Eigenlijk is heel veel afval geen afval maar recyclebaar.

Aragog zei

Ze hebben ook veel stukjes schuttingplank en/of schroten liggen die ze gebruiken kan. Daar heeft ze voor mij gelijk al een sleutelrekje mee gemaakt :-) En ja, Sint schreef in het gedicht dat hij wel verbaasd was over zo'n wens van een meisje van 8, hihi

Mama Lotje zei

Echt super dat het zo kon! En iedereen is ook nog eens dik verwent. We zijn nu bezig met een creatief idee voor kerst. Wordt vervolgt!!