dinsdag 29 december 2020

Simpel warm vestje

Nadat Beppe (de oma van schoonzoon) in april overleden is, erfde ik haar breispullen. Daar zat ook heel erg dik garen bij, in 2 kleuren. Het wit was onaangebroken, het bruin waren wat kleinere bolletjes van, plus een stuk sjaal die al gebreid was. Ik vond de kleuren mooi zo bij mekaar, maar wat doe je met zulk dik garen? Sjaals heb ik meer dan zat...


Ik heb het garen precies in 2 gedeeld, en daarvan 2 "sjaals" gebreid, 40 steken breed, op pen nr 9. Die werden toen 36 x 110 cm elk. Helemaal op, op een paar overgebleven draadjes na om het in elkaar te zetten. Gewoon in ribbels, lekker makkelijk breien dus terwijl ik Netflix of HBO zat te kijken 😌

  

De 2 "sjaals" heb ik toen voor de helft aan elkaar genaaid, in de lengte. Vervolgens aan beide zijkanten een stuk aan elkaar gezet zodat er 2 armsgaten ontstonden.

 
Tussen m'n verzameling knopen vond ik er 2 groten, precies in de kleur van het "witte" garen. Het is een heerlijk vestje geworden, lekker warm en losjes, als een soort poncho of shrug. Niet zozeer voor het mooie, maar meer om me lekker in te nestelen als ik wat rillerig ben, of voor buiten als het frisjes is maar niet koud genoeg voor een winterjas 😊
 

1 opmerking:

Mies zei

Leuk, ook de asymmetrische vlakken op de rug, komt dat geërfde breispul nog van pas! ±/'