zondag 27 december 2020

Kerst 2020

Een beetje andere kerst dan anders... maar wel lekker 😋

Op 1e Kerstdag zou Char rond de middag langskomen voor wat klusjes, zoals altijd eens per week. Ze verschoont dan de kattenbak voor Shadow omdat dat voor mij te zwaar tillen is, en ze zou de verwarmingsketel even bijvullen. Ze was net binnen toen ineens zoonlief de deuropening van de kamer vulde. Onherkenbaar met mondkapje, lol. Ik had hem voor het laatst in het echt gezien met mijn verjaardag begin mei, dus dat was een enorme verrassing!

Hij bracht een grote doos met boodschappen binnen, en nog één, een stuk of vier tot de rand toe gevulde dozen. Met allemaal dure en luxe dingen erin, veel dat ik voor mezelf nooit zou kopen. Natuurlijk had ik ook wel boodschappen in huis om de feestdagen door te komen, zoals een klein biefstukje van de Coop met sla en krieltjes. En voor de 2e dag afbakbroodjes met paddenstoelensoep van Unox...

In die dozen zat echt te veel om op te noemen. Een berg allerlei soorten steaks, eend, een mini rollade, 3 pakken zalm, 4 lekkere flessen, waaronder 10 jaar oude port, 2 pakken tijdschriften, stuk of 10 tabletten chocola van 70 en 90%, de heel pure dus, die wél gezond is. Erg veel fruit, bv een emmertje vol blauwe bessen, een zak mango's, avocado's, druiven, appels, kiwi's, 3 pakken noten, 20 eieren, een emmertje met spullen om zelf tomatensoep van te maken, aardappelsalade, olijfolie, 2 pakken koffie, wasmachine pods... Hij had gewoon de halve AH leeg gekocht! Idioot veel. 

Kerstbrood, 3 grote stokbroden die tot juni houdbaar zijn, zelf afbakken. Tiramisu. Een komkommer, grote puntpaprika's, een emmertje snacktomaatjes, een pak gerookte haringen, filet americain en heel veel lekkere kaasjes. Vegters rolletjes met een bus slagroom. Het bleef maar doorgaan, mijn tafel en keuken lagen helemaal vol 😳

Veel is gelukkig lang houdbaar, en verder heb ik flink wat in de vriezer gedaan, en ligt de kelder nu voorlopig vol. Zelf noemt ie het zijn supermarkt-fetish, toen ik ziek was kwam ie ook wel eens met allerlei lekker eten aan, maar zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hij loopt dan door de supermarkt en pakt alles wat lekker is, zonder op de prijs te letten. En hij weet ook dat ik precies andersom ben... zuinigheid met vlijt, en zo. Er zat veel bij dat ik zelf veel te duur vind om te kopen, maar daarom dus juist. Hij zei dat wat ik nu uitspaar aan boodschappen doen de komende tijd kan ik dan wel iets anders leuks van gaan kopen 😀

 
's Avonds heb ik gelijk de rode zalm uit Alaska gegeten, want ik had net verse ijsbergsla in huis. Omdat ik maar ongeveer eens per 2 weken boodschappen krijg thuisbezorgd is sla altijd heerlijk, want dat blijft niet lang goed, dus dat moet dan ook gelijk gegeten worden, daarna zit ik dan weer 2 weken zonder 😉
 
En waar doet ie het van? In september 2019 is ie een nieuw bedrijf begonnen, en dat loopt ontzettend goed. Schoonzoon werkt bij hem vanaf het begin, maar inmiddels nog een stuk of 6 anderen ook. Ze hebben eerder meer werk door corona dan dat het ze belemmert, en ik ben natuurlijk supertrots op hem! 

Nog helemaal flabbergasted moest ik even naar buiten gaan. Daar stonden Noor, net hersteld van corona, plus hun beide kindjes 😍 Dat was op zich al verrassing genoeg, daar had ik al die boodschappen niet voor nodig. Benthe was er ook met mijn verjaardag in mei, maar Noor en JP had ik voor het laatste gezien in maart... En op die leeftijd veranderen ze toch al zo snel. Heerlijk een half uur genoten van de kids, en met Noor bijgepraat, wat was dat fijn! Daar kan ik weer een hele poos op teren 😊

's Avonds stond Jade voor de deur, met haar vader, om me een mooie tekening te brengen. Mét een luiaard erop, want ze weet dat dat m'n lievelingsdier is 😍
 

Gisteravond heb ik de Madeira steak klaargemaakt. Best eng, ik was bang om hem te verpesten maar met de gebruiksaanwijzing, en de kookwekker ernaast, is ie echt perfect geworden! Hier zat een heerlijke paddenstoelen topping bij, en mini croutons. Ik heb de hele steak opgegeten, even me lekker te buiten gaan, een restaurant kon hem niet lekkerder maken! Er hoefde verder ook niets bij, alleen een broodje uit de oven met wat roomboter, en natuurlijk een lekker glaasje port 😋
 

Vandaag zouden Char en ik met de kids een wandeling gaan maken rond de Rietplas. Maar sinds gisteren is Char snipverkouden, niezen en een loopneus, dus die blijft beter binnen. Gelukkig zijn dat geen symptomen van corona, maar ze heeft gewoon kou gevat. 

Ze had ook het idee om vandaag samen te gaan kaasfonduen. Ik thuis met de tablet voor me, en dan zou ze de tablet bij hun aan het hoofd van de tafel zetten, zodat we zogenaamd samen gingen eten. Dat heb ik afgeslagen. Denk dat ik me dan meer buitengesloten voel dan wanneer we het gewoon maar niet doen... 

Al met al heb ik gewoon een fijne kerst gehad. Wel heel anders dan normaal, maar ik heb, op Logan na, al mijn schatten gezien, en een enorme verrassing gekregen. Plus voor de komende tijd meer dan genoeg (veel te veel) heerlijk eten in huis, lol.

3 opmerkingen:

Mies zei

Geweldig verwend dus, een kerst om nooit te vergeten!

Aragog zei

Ja echt! Wel heel vreemd, maar zo alleen thuis voelde ik me toch omringd door mn kids en kleinkids :-) Oh en nog vergeten: ook Shadow is verwend, met 12 maaltijdzakjes van Whiskas, lol.

Unknown zei

Geweldig!