vrijdag 8 januari 2021

Kabelbijtertjes

Omdat die goede Sint, aan wie ik ze gevraagd had, ze niet leverde, heb ik ze zelf maar besteld. Kabelbijters, alleen de naam al 😊

Bij mij gaan oplaadsnoertjes steeds stuk omdat ze een scherpe knik krijgen vlak achter de stekker. Volgens Mies moet ik alleen originele kabels gebruiken, maar of die dan niet stuk gaan? Die van de Action zijn een stuk goedkoper, en leuker, en werken ook prima, behalve dan die knik steeds bij de stekker...
Daar heeft Alibaba dus iets op gevonden. Leuke kleine beestjes die voorkomen dat die knik ontstaat. En ze zijn nog leuk om te zien ook!
 
Voor de prijs hoef je het niet te laten, ik betaalde 32 eurocent per stuk, met gratis verzending 😁

Ze zijn er in heel veel variaties en kleuren, het zou best eens kunnen dat ik er nog meer bestellen ga 😜
Die spiraaltjes bevallen me het beste denk ik, hoewel de massieve beestjes leuker zijn om te zien, maar die zit niet zo strak en kan dus wat wegglijden.

3 opmerkingen:

Christina zei

Leuke. Ik heb ze ook, maar ze werken niet perfect. Wat beter werkt is kabels van de Bruna. Iets duurder dan action, bij lange na niet zo duur als originele kabels en in mijn ervaring sterker dan de originele. Ook mijn Bruna kabels hebben bijtertjes trouwens, schaap en walvis.

Mies zei

Leuk, ik kende ze niet, en inderdaad, originele kabels kunnen ook knikken, maar gebleken is dat Action kabels en ander Chinees spul link zijn, het materiaal van de isolatie is slecht, brandgevaar is groter. Origineel is niet altijd beter (printer inkt van de budgetmerken is ook goed) maar in het geval van kabels moet je geen risico nemen. Kennelijk heeft Alibaba dat ook gehoord anders hadden ze geen bijtertjes gemaakt :-)

Aragog zei

Best slim dus van die Chinezen: slecht spul maken en vervolgens verdienen aan iets dat het deels op moet lossen :-) Dus conclusie is: voortaan kabels van Bruna nemen, en de bijtertjes hou ik erin want die zijn leuk! :-D

En het nijlpaard bijtertje is inderdaad niet zo strak, die glijdt wat weg, maar de spiraaltjes blijven wel prima zitten.