zondag 10 januari 2021

Diamondpainting

Ik hoorde er van alles over, vooral op internet, maar nog nooit in het echt gezien. Uit nieuwsgierigheid vroeg ik aan Sinterklaas een pakje ansichtkaarten ervan die toen te koop waren bij Action, voor nog geen 2 euro. Gewoon om eens te zien of ik het leuk zou vinden om te doen...
Ik kreeg gelijk een groot werkstuk van 30 x 40 cm! Niet helemaal wat ik bedoelde, maar we gaan het zien. Nou, ik vind het dus enorm leuk om te doen! Het is een soort mengeling van schilderen op nummer, ministeck, kruissteek borduren, puzzelen, pixelhobby... van alles zit er wel iets in. 

Het is een stevig canvas, de afbeelding plakt erg sterk. Deze heeft 22 kleuren van heel kleine ronde steentjes (ze zijn er ook met vierkante steentjes). Je pakt de steentjes op met een pen die je plakkerig maakt met een stukje was. En die plaats je dan op het tekentje voor die kleur. De steentjes doe je in het schudbakje, want ze hebben een platte kant, die plak je op, en een ronde kant. Het schudbakje dient ervoor om ze goed te leggen, dus met de bolle kant boven om ze op te pakken met de pen.

De steentjes zaten per kleur in kleine zakjes. Gelukkig heb ik nog een stel sorteerdozen van m'n winkeltje vroeger, die kan ik nu prima gebruiken om de steentjes per kleur in te bewaren ๐Ÿ˜Š

De afbeelding die ik kreeg blijkt na lang googlen een figuur te zijn uit de tekenfilm Lilo & Stitch. Ik ken die film niet, en de kleinkids "hebben er niets mee" volgens Char. Dus ik heb straks een schilderij van 30 x 40 cm klaar dat niemand wil hebben ๐Ÿ˜’ Maar het is wel heel leuk om te doen, en de kleurtjes vind ik wel erg mooi.

Ik ben er zรณ een paar uur mee bezig, en dan denk ik ook even nergens meer aan. Een heel goede afleiding dus nu ik steeds meer last krijg van het constant alleen opgesloten zitten. Kou en mist doen m'n artrose en m'n longen geen goed, dus zelfs af en toe een eindje lopen is er de laatste tijd niet meer bij.
Dit werkstuk is natuurlijk ook ooit af, want afmaken doe ik het zeker weten wel. Mocht iemand nu een afbeelding hebben dat ie denkt wow die wil ik wel graag gediamondpaint aan de muur hebben, maar daar heb ik zelf geen geduld voor... Laat het me dan vooral weten! Lol... Ze zijn er in alle soorten en maten, ook bv Pokemon, Harry Potter, beroemde schilderijen, enz.

Eigen foto kan trouwens ook, je kunt overal een pakket bestellen van een zelf upgeloade foto, maakt niet uit wat. Heb ik al veel voorbeelden van gezien in de diamondpaintingfacebookgroepen, want ja die zijn er natuurlijk ook ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€ Hoe groter hoe gedetailleerder, en dus mooier, het wordt. Een foto omzetten in een klein werkstukje wordt erg pixelig.

6 opmerkingen:

Mies zei

Toch maar een Pikachu bestellen? En dit project op Marktplaats zetten? Dat gefrutsel heb ik geen geduld voor, maar zo kom jij de dagen wel door :-)

Aragog zei

Pikachu is wel geel he :-D Als jij graag een echte Pikachu aan de muur wilt hangen dan maak ik hem met alle plezier voor je. De lockdown duurt nog wel even, dus ik heb alle tijd, lol...

Logan zei

Ik heb zin in morgen oma. Tot snel. Xxx

Aragog zei

Ik ook! Het is al veel te lang geleden dat je bij mij gelogeerd hebt! xoxoxo

Huh... hoe kom jij op mijn blog? Ik wist niet dat jij de link hebt? Lol

Logan zei

ik lees jou blog wel vaker. maar kon nog niet reageren. nu wel.

Aragog zei

Ik wist helemaal niet dat jij mijn blog kent joh, als je reageert vind ik dat erg leuk! :-)