maandag 11 januari 2021

Animal Crossing: New Horizons - Nintendo Switch

Gisteravond laat heb ik "per ongeluk" een Nintendo Switch besteld bij Amazon.nl, de speciale uitvoering met Animal Crossing.

Bij dochterlief hebben ze die in december gekregen, en ze zijn er alle 4 razend enthousiast over. En zeggen steeds dat ik er ook eentje moet. Is goed voor me, tijdens quarantaine en zo. Is leuk. Inmiddels is de peer pressure al zo erg dat me gevraagd wordt hoeveel ik er zelf aan betalen wil/kan want dan leggen zoon en schoonzoon er de rest wel bij 😲

Ik kan die € 379,-- wel betalen natuurlijk, maar ik vind het enorm veel geld voor een "spelletje"... Gisteravond met Tam over gehad in Second Life, die is net zo zuinig als ik, maar die vond ook dat ik het doen moet. Beetje afleiding en ontspanning nu ik aardig depri begin te worden van al bijna een jaar voornamelijk alleen in huis zitten.

Ik heb er de laatste weken steeds vaker naar gekeken. Want natuurlijk kan er nog veel meer met een Nintendo, bv allerlei games waarbij je moet bewegen. Dus een soort van fitness maar dan verpakt als spellen, op zich lijkt me dat ook wel wat. Dat hebben de kids, en mag ik gratis lenen om te zien of het wat voor me is? Ze hebben nog veel meer, bv pokemon...

In Animal Crossing maak je je eigen eilandje, en je kunt ook op bezoek gaan op eilanden van je vrienden. Dat zijn dan gelijk al Char, Feike, hun 2 kids, en een nichtje van schoondochter... Ook dat is natuurlijk heel leuk.

Je kunt de Nintendo aansluiten op de tv, dan speel je het spel dus op je tv, lekker groot scherm! Maar je kunt het ook overal anders spelen, gewoon op je Nintendo zelf. Oh en het spel is hier gewoon in het Nederlands, de youtube filmpjes zijn alleen meest in Engels.

De laatste weken heb ik er al vaker naar gekeken online, op zoek naar een aanbieding, kan het nog goedkoper? tweedehands? Uiteindelijk dus maar een nieuwe besteld bij amazon, bij bol.com is ie zelfs 404 euro, en bij mediamarkt uitverkocht.

En nu kan ik natuurlijk niet wachten tot ie er is!

Gisteravond stond er dat ie zaterdag bezorgd wordt door DHL, en net kreeg ik een email dat ie verzonden is, en vrijdag zal worden bezorgd... Misschien kunnen ze dat nog ietsjes vervroegen, bv dat ie morgen al komt? 

Animal Crossing schijnt in elk geval goed te zijn tegen coronastress en depressie wegens teveel in huis zitten. 

Een paar reviews:

  • I feel like this game is coming out when the world needs it.
  • Finally I can live in a world without the Coronavirus...
  • people: what will we do now that we can't leave our homes? Nintendo: I got this
  • my life is now gonna be in a virtual world for years.
  • Playing this is without a doubt the most peaceful relaxing game ever created 

Er is ontzettend veel over te vinden op youtube, leuk om  naar te kijken tot ik hem zelf heb! Het belangrijkste is wel dat het een heel rustgevend spel is. Er is geen haast bij, er moet niets, je speelt het zoals je het zelf het leukst vind 😊😊



2 opmerkingen:

Mies zei

En, al binnen? Kun je gamen met kleinzoon?

Aragog zei

Jaaa!!!! Woensdagavond al! Toen ik hem bestelde zeiden ze zaterdag, een dag later vrijdag, en woensdag kreeg ik mail van DHL dat ze 's avonds kwamen :-) Ben er al druk mee bezig, is leuk! :-D