maandag 25 januari 2021

New Horizons

Uiteindelijk kwam mijn Switch niet op zaterdag, niet op vrijdag, maar al op woensdag de 13e!

Ik wil het rustig aan spelen, stap voor stap, relaxed. En niet zoals ik veel lees op facebook e.d. worden geholpen met heel veel spullen door anderen. Komt allemaal vanzelf wel, de lockdown duurt vast nog wel even voor mij 😢
Het gaat trouwens best wel snel. Ik kreeg allereerst een tentje om in te wonen. Zodra je je schuld aan de firma Nook (verhuiskosten) hebt afbetaald kun je dan een echt huis aanschaffen bij ze, met hypotheek natuurlijk! 😂
 
Mijn eiland ligt op het noordelijk halfrond, momenteel ligt er dus nog sneeuw. Leuk om zelf sneeuwpoppen te maken! Ergens in februari schijnt de sneeuw te gaan smelten...

Toen ik de verhuiskosten had afbetaald kreeg ik een echt huisje. Het simpele beginnerspetje inmiddels omgeruild voor eentje met heel leuke kattenoortjes, die kreeg ik van Char! Als je vrienden bent in het spel kun je elkaar ook cadeautjes sturen, en bij mekaar op bezoek komen.
Hierboven de plechtige opening van mijn museum! Dat speel je vrij door vissen, insecten en fossielen te vangen en in te leveren. Van elke vangst/vondst wordt er dan 1 exemplaar in het museum gezet, dat is echt zo leuk! Ik sta hier dus zelf op, de heer Nook, Blathers (uil) de museumdirecteur, en mijn 1e 2 dorpsbewoners Mira en Iggly. Met je bewoners moet je geregeld een praatje maken of ze cadeautjes geven, daar krijg je dan soms weer dingen voor terug van ze. Mira is nogal een bitch, Iggly is vooral geïnteresseerd in fitness... 😅
Ik heb al wat bloemen gevonden en geplant, plus een gezellig zitje kunnen maken bij mijn huisje. Nu wachten op bezoekers 😎

Mijn museum heeft nu 3 afdelingen, die zo groot zijn dat ik geregeld verdwaal en dan de uitgang amper meer terugvind (hihi, net als in het echt, iets met een niet aanwezig richtinggevoel). Hierboven de insecten afdeling, waar je vlinders kunt zien vliegen die ik zelf heb gevangen.

Hier onder de afdeling vissen. Ik kan inmiddels ook gaan beginnen met duiken, de vissen die hier nu te zien zijn heb ik allemaal gevangen in de riviertjes op mijn eiland. Net als in een echt museum/dierentuin staan er bordjes bij met de namen en wetenswaardigheden van wat er tentoongesteld wordt.

En dan hieronder de paleontologische afdeling. Je graaft fossielen op, die een deel van een skelet vormen. De kunst is natuurlijk om alle skeletten compleet te krijgen...

En dan mijn nieuwste huis, alweer iets groter dan het vorige! De hypotheek is daar ook naar, dat wordt weer heel veel fruit, vissen, insecten, onkruid enz verkopen om die af te betalen, voor ik dan weer een groter huis krijg... 😉

Mijn naam is Camelia, vandaar ook de camelia's die ik aan weerszijden van m'n huis heb geplant. De naam van mijn eiland is Lava Land, met dank aan Logan, die me eens een liedje toestuurde: I Lava You 😍

Het is echt een ontzettend leuk spel, met heel erg veel mogelijkheden. Dit houdt me wel weer even van de straat dus...

2 opmerkingen:

Mies zei

Kan dat alleen met de switch? Leuke graphics wel :-)

Aragog zei

Ja met de switch of de switch lite (die is goedkoper), je kunt een switch kopen tegelijk met het spel er al bij, zo heb ik het gedaan. De normale switch zoals de mijne kun je ook aansluiten op je tv, je speelt dan op het grote tv scherm, met de lite kan dat niet, die heeft alles in 1 aan elkaar vast. Ik heb de speciale animal crossing editie, zelfs de voorkant van de switch heeft een plaatje van animal crossing, en de kleuren zijn er ook op aangepast :-)