zaterdag 27 februari 2021

Ik kan weer lekker buiten zitten!

Vorige week zaterdag zou de jongen die in mijn tuin bezig was, weer verder gaan. Hij kwam helaas niet meer opdagen... De bedoeling was dat hij enkele dagen bezig zou zijn, en wat hij na die ene dag achterliet was voornamelijk nog meer troep, overal bergjes bij elkaar geveegd blad en snoeispul ๐Ÿ˜–
Stevig ingrijpen was nodig, vond toen de baas van de firma Impact Montage, aka zoonlief ๐Ÿ˜
Vanochtend vroeg kwamen ze met 3 man, en wat hebben ze veel gedaan! Die achterste schutting was helemaal overwoekerd met hop en klimop, nu is die hele hoek schoon en leeg, ze hebben alles weggehaald. Zoon is de hele schutting langs geweest om elke plank die maar een beetje los zat, goed vast te schroeven. Grasveld is heel goed gemaaid en geharkt, dat kan mooi weer gaan groeien nu.
Ik heb daarachter ook een stapeltje keien met een schaal erop, als vogelbadje. Die was onzichtbaar geworden omdat er coniferen en struiken in en over gegroeid waren. Ook dat is allemaal weg.
Hier ziet het er al een heel stuk beter uit! Ze kunnen zรณ bij de Emco aan het werk ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Energiedrink erin voor wat extra energie, en ze gaan weer....
 
Mijn hele tuin is nu schoon, opgeruimd, netjes. Alle rommel gesnoeid en geveegd, geweldig wat die 3 gedaan hebben, in eigenlijk maar een paar uur tijd!
Ik heb weer gezellige zitjes, Onder het tuinhuisje is het ook helemaal schoon, zelfs de tuinmeubels hebben ze allemaal schoon gemaakt!
Aan de zijkant van het huis ligt nu wel alle rommel. Mijn  eigen kliko was vorige week vrijdag al vol, en ik had er eentje geleend, maar dat is lang niet genoeg. In de loop van volgende week wordt dat allemaal met een aanhanger afgevoerd.
Het volgende project wordt de vijver. Die moet eigenlijk weer eens helemaal leeg, dat is voor het laatst dik 10 jaar geleden gebeurd. Plus er moet nodig een nieuwe rand omheen, dat wordt dan een stenen.  Nu is het half vergaan hout op volledig vergane bielzen, nieuw hout erop is dus geen optie, in die bielzen kun je niets meer vast zetten.
M'n tuin lijkt wel lichter en groter geworden, nu alles weer zo netjes is ๐Ÿ˜€

Toen de andere heren weer weg waren, rond 1 uur, heeft zoonlief me meegenomen in zijn nieuwe cabrio, jawel met open dak! Heerlijk was dat. Wel met een dikke jas aan natuurlijk, maar het was echt lekker zo in de zon. 

We gingen naar Office Center, want mijn bureaustoel is totaal versleten. Het is al een jaar geleden dat ik voor het laatst in een winkel was, maar het is een erg groot pand en wij waren de enige klanten. Daar kreeg ik een nieuw stoel, en gelijk ook een nieuwe printer, want mijn inkt was op... Schijnt dat een nieuwe printer goedkoper is dan een pakket inkt voor de oude ๐Ÿ˜’ Plus een schrift met harde kaft, een blik met 36 Staedtler kleurpotloden (jij vindt kleuren leuk hรจ?) en een nieuwe bureau-onderlegger. De zaak betaalt ๐Ÿ˜š

3 opmerkingen:

Mies zei

Zo'n zoon moet je op handen dragen, die is goud waard :-)

Aragog zei

Haha ja, achteraf had ik er een paar meer van moeten maken toentertijd :-D Maar dat geldt ook voor dochter hoor, ik heb gewoon enorm geboft met m'n 2 kids <3

Mama Lotje zei

en schoonzoon hahahaha :P