vrijdag 19 februari 2021

Tuin zomerklaar maken :-)

Vorig jaar voor mijn verjaardag kreeg ik een tuinrenovatie cadeau van de kids, maar daar is het nooit van gekomen. Deels door corona en deels omdat zoon en schoonzoon het steeds erg druk hebben met werken. Naast dat er vorig jaar alleen af en toe wat geveegd is rond waar ik graag zit is er toen weinig gedaan. Daar is in het najaar nog weer heel veel bladafval bij gekomen, dus het was nu echt een grote bende.
Van de week belde zoonlief me, hij heeft een personeelslid dat een dorp verderop woont, en die komt nu mijn tuin opruimen en netjes maken, ik heb nu dus een tuinman in bruikleen 😃
Vandaag was ie hier van 10 tot 2, en het verschil is al goed te zien! Ook zit mijn groene kliko al vol, en een grote oude wasmand, en er liggen 3 bergen afval... De groene wordt hier op 17 maart pas weer geleegd đŸ˜ĸ Ik mag de kliko van andere oma ook lenen, en morgen komt mijn "tuinman" alweer langs, o.a. om zijn eigen kruiwagen hier te stallen.
Naast het tuinhuisje ligt ook erg veel blad, ik vertelde hem dat daaronder ook alles betegeld is. Dat werd na een aantal jaren verwaarlozing een soort archeologische opgraving, maar de tegels zijn weer zichtbaar! Met het mooie weer dit weekend kunnen ze mooi drogen, zodat ze volgende week helemaal schoon kunnen worden geveegd 😎
De klimop rond beide oude bomen was ook over de tegels gegroeid, dat is hij ook aan het weghalen, evenals allerlei struikjes, o.a. vuurdoorn, die er spontaan gegroeid zijn.
Het moet eerst erger worden voor het beter wordt, want er liggen nu overal bultjes afval die niet meer in de kliko pasten, maar in die paar uurtjes vandaag heeft ie al heel wat gedaan!
Mijn zitje is al schoongeveegd, daar kan ik dit weekend alweer heerlijk van het zonnetje genieten 😊 En als het mooi weer is ook weer bezoek krijgen, lekker buiten en op ruime afstand.
Ondertussen zit de vijver nog vol met ijs. En moet die rand dit jaar toch eigenlijk echt eens worden aangepakt, want die wordt alleen maar slechter 😖

2 opmerkingen:

Mama Lotje zei

Fijn! Helemaal nu het zonnetje weer begint te schijnen :D

Mies zei

Wat mooi, ik kom van de week wel even kijken en in het zonnetje zitten :-)