dinsdag 2 maart 2021

Al een beetje voorjaar :-)

  

Het Vlijtige Liesje van vorige zomer heeft de winter enigszins overleefd voor een raam boven. Een deel was afgestorven, maar er staan 2 stengels weer fris te groeien. Hij mag nu weer buiten wennen, als er nachtvorst op komst is zet ik hem dan weer even binnen.

Gistermiddag ben ik samen met Mies naar het Amsterdamscheveld gereden, een kwekerij aan de Peelstraat (nr 70) In Erica. Ik had op Facebook gezien dat ze buiten o.a. viooltjes verkopen, aan de weg, dus helemaal coronaproof 😌 Na de aankopen heeft hij nog 2 geocaches gezocht en gevonden, die ik helaas al had.
Ik heb 2 hangbakken met viooltjes meegenomen, de actie was 3 voor 10 euro maar helaas waren er nog maar 2. Plus een bakje hyacinten, een pot narcissen en nog een klein viooltje in een pot. Die staat eerst even achter, maar die komt in het gele bakje op de picknicktafel zodra ik dat te pakken kan krijgen: voor de deur van de loods waar het in staat heeft iemand een enorme berg tuinafval neergegooid 😖
De narcissen staan lekker beschut bij het zitje tegen het huis aan 😊
De hyacinten staan nog beschutter onder de luifel van het tuinhuisje
Fijn dat er nu ook al wat meer kleur is nu alles zo lekker is opgeknapt. Laat het mooie weer nu ook maar blijven dan, tot de kerst 😀

2 opmerkingen:

Mies zei

We zijn deze week verwend met het weer, maar volgens het KNMI krijgen we maandag weer sneeuwbuien, Liesje maar binnenhalen dus, voor ze vlijtig naar de knoppen gaat :-(

Mama Lotje zei

nou ben ik vandaag helemaal vergeten buiten te kijken :O