vrijdag 19 maart 2021

Moderna vaccin

Gistermiddag voelde ik me nogal rot, en had ik hoofdpijn van het me rot voelen. Ik ging daarom even lekker douchen, zien of ik daar van zou opknappen. 

Net klaar en op het punt me te gaan aankleden ging de telefoon: de huisarts! Oh jee, wat is er mis? Ik was verleden week vrijdag nog bij haar geweest, en de dagen ervoor de controles in het ziekenhuis + consult met de longarts...

Maar nee, er was niets mis zei ze direct, maar: Ik heb Moderna vaccin voor u, als u nu hierheen kunt komen! Nou heel erg graag natuurlijk! Doe maar rustig aan hoor, geen ongelukken, zei ze nog.

Heb me supersnel aangekleed, en met nog nat haar de auto in 😆

Het prikje stelde niets voor, ik heb het amper gemerkt. Daarvoor moest er een formulier worden ingevuld, met o.a. mijn handtekening om toestemming te geven voor de prik. Natuurlijk wel! 😀

Hoe het zo kwam: ik stond op haar lijstje, zei ze. Misschien omdat ik toevallig vorige week zowel met de longarts als met haar het erover had gehad dat ik soms veel behoefte heb aan even een arm om me heen? Of misschien omdat ik extra kwetsbaar ben vanwege m'n longen? Geen idee. Maar ik ben er wel heel erg blij mee!

15 april de 2e prik, en na 14 dagen is de bescherming dan optimaal. Dat betekent dus dat ik vanaf 29 april weer zelf naar een winkel toe kan, knuffelen, enz! 

Nu doet mijn arm zeer, blauwe plek gevoel, en hij is wat pijnlijk en stijf als ik hem beweeg. Toen ik opstond voelde ik me wat koortsig. Hij doet dus kennelijk al wel iets. Maar even extra rustig aan doen dit weekend 😊

Wegens allerlei besmettingen in hun omgeving komen dochterlief + kleinkids alweer niet bij me in de buurt, vorig weekend ook al niet đŸ˜ĸ Nog heel even wachten en dan hoeven we daar gelukkig niet bang meer voor te zijn!

Dochterlief eerder op de dag: en anders ga je toch morgen pas douchen, er is toch niemand die zo dicht bij je komt dat ze je kunnen ruiken... 😂😂😂

En verder: hoef ik niet te wachten op een brief, daarna hoef ik niet te bellen met de GGD voor een afspraak, hoef ik niet in de rij te wachten op de priklocatie... Jippie!!!  

 

/note to self: GPS functie op m'n telefoon kan uit, want ik ben nu zelf gechipt 😂

1 opmerking:

Mies zei

Gefeliciteerd, dat wordt een hoop caches inhalen binnenkort.. Ik denk dat ik in mijn nieuwe baan ook snel de prik krijg, medewerkers worden met prioriteit getest en gevaccineerd..