maandag 12 april 2021

Sterrenkers

Voor Pasen had Jade een aantal kleine potjes versierd en daar sterrenkerszaadjes in gezaaid. Ik was één van de gelukkigen die er eentje kreeg 😍 Ik heb hem op de vensterbank in de keuken gezet, goed in het licht, en zo kon ik ook niet vergeten ze elke dag wat water te geven.

Ruim een week later was het vandaag al klaar om geoogst te worden, en ik heb er van genoten op een cracker met smeerkaas 😋

Sterrenkers komt ook wel voor onder andere namen, bv tuinkers. Toen mijn kinderen nog thuis woonden zaaide ik het af en toe op een plat schaaltje met daarin een laagje watten. Goed nat houden, in de vensterbank zetten, en na ongeveer een week is het erg lekker op o.a. kaas. Ik heb het al een tijd op een lijstje staan om weer eens te kopen, maar zomaar zoiets kopen is lastig nu, als Jumbo het niet heeft...

2 opmerkingen:

Mies zei

Ik zal er naar uitkijken, neem ik het wel mee :-)

Aragog zei

Gewoon een zakje zaadjes dan graag, je ziet soms ook bakjes verse in de supermarkt maar ik kweek het liever zelf op, dat is ook leuker.