donderdag 17 maart 2011

Klussen: Metalen Opbergrek


In de bijkeuken staan de wasmachine en de vriezer, en verder allerlei spullen die elders geen plek hebben. Gister ben ik eens begonnen het daar uit te mesten, want ik had nog net een looppad langs het witgoed naar de brievenbus (die daar in uit komt). Vooral alle hoeken staan vol met "troep". Deels nog van sinds de verhuizing hierheen...


Een ander "probleem" is mijn gereedschapskist. Een stevige kist van de Koninklijke Landmacht, gekregen van zoonlief. Zoveel gereedschap heb ik niet, maar de laatste tijd is er wel wat bij gekomen. En als ik eens een schroevendraaier nodig ben dan ligt die natuurlijk helemaal onderin, wat dat betreft werkt een gereedschapskist net zo als een damestasje ;-)


In een andere hoek staan o.a. de onderdelen van 3 metalen stellingen. Ooit gratis meegekregen toen ik van iemand een grote partij hobbyspullen overnam. Eentje past precies tussen de vriezer en de CV ketel! Het was wel even een klus om hem stevig in elkaar te schroeven, maar wat scheelt dit al aan ruimte! Onderop laarzen, tuinklompen en wandelschoenen die altijd rondzwerven. En mijn gereedschap heb ik nu verdeeld over kleinere mandjes: klein gereedschap bij elkaar, schroeven pluggen spijkers e.d. bij elkaar. De boormachine apart met alle boortjes er netjes bij. En ik heb nog 2 planken leeg!

Wat zou hier allemaal in zitten?

Ik heb ook flink wat rommel weggegooid (jawel Char dat doe ik heus wel eens :-P), o.a. een enorm stoffige laptoptas die op deze dekenkist lag. Al jaren. Mocht ik ooit een laptop krijgen dan koop ik wel een nieuwe tas erbij. Op de kist staat nu alleen nog maar een doos met Overlijdensaktes van de gem. Eenrum 1848-1853 (die blijven), en een koffertje met een accu boormachine. Volgens schoonzoon stuk omdat ie nooit gebruikt (opgeladen) wordt. Dat ga ik es proberen, en anders gaat die ook de kliko in :-D

En dan vanmiddag de dekenkist openmaken, want die staat daar al gesloten en bedekt met spullen sinds ik hier bijna 8 jaar geleden kwam wonen...

PS kids: Ik heb nog 2 van die metalen stellingen over, roep maar als je er eentje (of 2) wilt!

4 opmerkingen:

AnneRie zei

Accuboormachine???

Aragog zei

Zo'n oplaadbare boormachine is dat ;-)
Kun je snoerloos gebruiken, als z'n accu is opgeladen.
Hij is bijna klaar met laden, dus ik ga zo proberen of ie het nog doet, zo niet dan kan die ook weg.

Aragog zei

En hij is idd stuk, schoonzoon had dus gelijk :-(

Mama Lotje zei

schoonzoon heeft altijd gelijk :P

behalve als ik gelijk heb hihi