maandag 21 maart 2011

Lente !!

Dotterbloem en Lisdodde komen al boven het water uit!
Wat een feestje, dit weer! Vandaag is het de eerste echte voorjaarsdag, en dat mochten we weten ook! Ik ben heerlijk in de tuin aan het rommelen geweest. Vegen en opruimen, de rode stoeltjes weer buiten gezet, de veilingkistjes en de beide houten plantentafeltjes.

Aan het dak van het tuinhuisje hangt een bak viooltjes. Overal knoppen die op barsten staan, de bloembollen die ik in een bak gezet had groeien als kool en de kamperfoelie heeft zelfs alweer blad! In een oude metalen emmer staan al jaren wat tuinkruiden en daarvan komt de bieslook alweer op, zelfs zover dat ik er morgen al wat van op een broodje kaas doen kan :-)

Voor morgen stond er een enorme klus op het program: Het klusteam zou zoonlief afleveren bij andere oma, en dan zouden we samen mijn woonkamer totaal anders gaan indelen. Dat wil ik al erg lang. Alles is bij de verhuizing bijna 8 jaar geleden in de haast neergezet zoals het nu nog staat. Maar je moet languit op de bank liggen om tv te kunnen kijken. Het grote dressoir moet 2x per jaar worden verplaatst omdat het anders in de winter voor de belangrijkste radiator staat. En mijn bureau, waar ik het meest zit, staat in de koudste en donkerste hoek van de kamer: zelfs in de zomer moet daar nog een lamp aan. Die wil ik dus heel graag voor het raam, zodat ik zo de tuin inkijk :-D

We weten precies hoe het worden gaat, want verleden week hebben we al een tekening op schaal gemaakt, met alle meubels uitgeknipt zodat we ze zonder enige moeite konden rondschuiven door de kamer. Het wordt  vast erg gezellig zo :-)

Maar helaas, dat wordt morgen niet. Net toen ze een weekendje logeerden bij opa in Duitsland, werd kleine Logan ziek. Over de 41 graden koorts. Buren hadden voor de (doorwaakte) nacht babyparacetamol, en de volgende ochtend zijn ze linea recta van Duitsland naar de Eerste Hulp hier bij het ziekenhuis gereden. Waar bleek dat Logan een soort buikinfectie had. Best vreemd want hij had daar geen verschijnselen van, anders dan dat hij niet wilde eten. Maar dat is niet zo erg, want hij barst zowat uit zijn velletje momenteel ;-)

Gelukkig is ons mannetje vandaag alweer een heel stuk beter. Geen koorts meer, en vanmiddag wilde hij ook alweer zijn fruit en broodje eten. Maar nu wil zijn mama hier pas komen verbouwen als ze eerst weer een nacht van meer dan 3 uur slaap heeft gehad. Het watje! 

Op zich niet zo heel erg, want dan ga ik morgen lekker weer buiten bezig. Moe van het tuinieren, maar nog lang niet van het lekkere zonnetje, heb ik daarna nog een uurtje buiten zitten breien. Breien (en borduren, en lezen) doe ik altijd het liefste als ik buiten zit, in de winter komt het er vaak niet zo van.

Geen opmerkingen: