vrijdag 10 juni 2011

Voorpret !!!

Zondag nog even werken en dan heb ik VAKANTIE! Ik neem nooit vakantie, maar dit jaar heb ik toch maar eens 2 weekenden vrij genomen, plus de dagen daar tussenin. En dat niet alleen: we gaan ook echt weg !!!

Van 20 t/m 23 juni gaan we naar Holten toe. Dat komt nu al aardig dichtbij, dus de voorpret is hier inmiddels volop losgebarsten. Wie gaan er allemaal mee dan? Natuurlijk ikzelf en Ronja, en dan dochter en kleinzoon! Heerlijk een paar dagen naar een helemaal andere omgeving. We zijn daar geen van allen nog geweest, hoogstens misschien er langs gereden. Lekker wandelen, uitrusten, en alle tijd om te lezen, te kletsen en om met kleinkind en hondje te spelen :-D

Dochter maakt nu een lijstje wat er allemaal persé mee moet, dat zal ik één dezer dagen wel in de mail vinden. Zelf heb ik wel aan 1 tas genoeg, en Ronja aan een zakje brokjes en een paar speelgoedjes, maar kleinzoon zal wel reizen met erg veel bagage. Er zijn supermarkten in de buurt, dus eten en (iets lekkers om te) drinken (hihi) kopen we daar wel.

Het voornaamste wat we eigenlijk wel heel graag mee willen is Logan's goede grote buggy. Die heeft heel stevige terreinwielen, ideaal om mee door bos e.d. te rijden. Past die niet in de auto, dan gaat de simpele opvouwbare mee. Maar dat is eigenlijk niet mijn bedoeling.

Terwijl dochter dus bezig is met lijstjes maken, ben ik aan het bedenken hoe we de auto in gaan delen. In mijn Suzuki Alto met 2 volwassenen, een hondje en Logan's autostoel, en bagage. Dat is best krapjes, lol.

Mijn bedoeling is dat dochter voorin naast me zit, met Ronja op de grond voor haar. Ronja heeft last van reisziekte (daar halen we pilletjes voor), en dan is het ook beter dat ze niet de hele omgeving voorbij ziet flitsen door een raam. Bovendien kan dochter zich dan onderweg met haar bezig houden. Ook lijkt het me geen supergoed idee om hond + baby naast elkaar op de achterbank te zetten voor zo'n 1,5 a 2 uur...

Logan gaat natuurlijk in de autostoel achterin. Ik zit te bedenken hoe ik hem bezig kan houden door bv wat speelgoedjes aan linten op te hangen, ergens. De rugleuning naast hem gaat dan plat, zodat we meer ruimte hebben dan het mini kofferbakje. Ook kunnen we spullen kwijt voor de achterbank op de grond, want daar hoeven dan geen benen.

Ik heb een miniatuur barbeque gekocht voor 4 euro, die zit nog nieuw in z'n doos, een heel klein plat pakje. En ik heb nog een halve zak kooltjes staan. Kunnen we lekker een keertje als Logan op bed ligt 's avonds buiten barbequen! Er is een DVD-speler in ons huisje (dat 2 slaapkamers heeft) en er is een lijst met DVD's die je kunt lenen. Er is wel draadloos internet, maar helaas hebben we geen van beiden een laptop, dus dat wordt waarschijnlijk 4 dagen geen email, en niet bloggen. Ik zal wel proberen elke dag een leuke foto naar mijn blog te mailen vanaf de telefoon. Een uitgebreid reisverslag komt dan na thuiskomst wel ;-)

In de buurt van ons huisje ligt Kinderboerderij Dondertman, daar gaan we zeker weten naartoe, misschien zelfs wel meer dan eens! Naast veel dieren, is er ook een speeltuin. Allebei heel erg leuk voor kleinzoon, die al steeds meer en beter begint te lopen. En ook erg leuk voor ons zelf natuurlijk. Op woensdag kun je daar mee met een huifkartocht, dat lijkt mij ook super, maar het hangt van dochter af of die dat iets vindt om te doen met een 1-jarige die niet stil zitten kan...

Kortom: de voorpret is al in volle gang hier. Bellen, mailen, googlen op de omgeving, en bedenken hoe die grote buggy toch mee kan... Een karretje erachter zei een collega (geen trekhaak), zo'n bak op de imperial zei een ander (geen imperial). Op de dag van vertrek rij ik met mijn bagage + hond naar dochter toe, en dan laden we eerst het allerbelangrijkste in en dan maar kijken waar nog ruimte voor overblijft ;-)

Volgende week ga ik alvast de routes uitprinten: eentje voor de heen- en eentje voor de terugreis. Voor het geval dat mijn stokoude tomtom onderweg ineens de geest geeft. En dochter heeft helaas mijn richtinggevoel geërfd...

1 opmerking:

AnneRie. zei

Hopen op mooi weer dus. De omgeving van de Holterberg is prachtig. Dat wordt dus volop genieten :-)