maandag 12 september 2011

Auto Oma


Sinds zijn geboorte heten zijn beide oma's "oma". Kijk daar is oma, ga maar naar oma, enz. Sinds een poosje zegt hij zelf ook Oma, altijd heel blij en enthousiast als hij me weer ziet. We hebben het er wel eens over hoe je nu een onderscheid moet maken: we gaan nu naar Oma.... Maar onze voornamen lijken erg op elkaar, we hebben allebei een hondje, en wonen in dezelfde straat. Oma Achternaam vind ik nix.


Het lijkt erop dat Logan nu helemaal zelf dat probleem al opgelost heeft: Ik ben Auto Oma! Het viel me al een paar keer op, zodra hij me zag dat ie dan zei: Auto Oma. Vandaag was het erg duidelijk en zei hij het vaak, om mij aan te spreken of om me te roepen :-D

Met mijn autosleutel in z'n mondje
Andere oma heeft ook een auto, natuurlijk, maar daar heeft ie pas 1 of 2 keer in gezeten. Met mij in de auto op vakantie naar Holten heen en terug (lang!), vanwege mijn autostoeltje ook geregeld mee, bv naar het zwembad. En daarvoor al diverse keren met zijn eigen autostoeltje in mijn auto gezet.


Daarnaast heeft andere oma wel bv een mooie zandbak, maar weinig tot geen autootjes om mee te spelen. Bij mij stikt het er van: Een fisherprice garage incl auto's, duplo met auto's en vrachtwagens, allerlei autootjes met poppetjes erin, een bus, motorfietsen. En sinds kort het mooie fietsje (dat heet ook auto) dat ik van Kor kreeg. Daarnaast dan nog allerlei soorten en maten oude auto's van zijn oom Rick vroeger. Hij is gek op mijn sleutelbos, zodra ik binnen ben: hebben? En daar hangt een formule 1 autootje aan...


Dus vragen wij ons af hoe je nu beide oma's apart benoemt, lost ie het zelf al voor ons op! Pienter ventje, die kleinzoon van mij :-D


Dit vest kreeg hij van tante Nynke, maar mama dacht al wel dat Auto Oma het ook wel erg mooi zou vinden ;-)

1 opmerking:

AnneRie zei

Schattige foto's. Echte bink met dat Rangers vest ;-) Trouwens, jouw haar zit erg leuk zo :-)