zondag 11 september 2011

De dag erna...

  • Tante Siet belde vanochtend, nadat ze m'n weblog had gelezen, en bood o.a. aan om me wat geld te lenen tot alles geregeld is: heel erg lief maar niet nodig ;-)
  • Vanmiddag kreeg ik van m'n werk 50 euro cash, voorschot op m'n loon van eind deze maand, dus ik heb weer wat geld nu.
  • Heb een oud rugzakje gevonden boven, dat dient nu als tas, en het voorvakje ervan als portemonnee... Want ja, ik heb dus ook niets meer om centjes in op te bergen he :-(
  • Politie kwam begin van de middag het proces-verbaal al brengen, o.a. nodig voor de verzekering en de ING. Hoofdagent: Als ik jou in de stad tegen kom in spijkerbroek herken ik je nieteens. Maar we komen net van een huis waar zelfs 2 mensen nog in pyama liepen... (ik was dus niet de enige, lol). En: vandaag heb ik een vrouwelijke collega bij me, dus je hoeft niet bang te zijn dat je besprongen wordt wegens nog in pyama. Ik: ben ook niet bang hoor, want er is politie vlakbij ;-)
  • Zoonlief belde: Ik moet volgens hem nieuwe kenteken-platen, zelfde kenteken maar dan met een 2 erop, of zoiets... Want iemand die mijn autopapieren heeft (volgens hem toch wel een 100 a 150 euro waard in het zwarte circuit) kan daarmee mijn kenteken-platen laten namaken, en als die dan bekeuringen krijgt komen die bij mij terecht... Dat zal een 30 euro of zo kosten volgens hem, plus nog wat nieuwe autopapieren kosten. Hij bood aan dat te betalen, evenals mijn wegenbelasting en verzekering, indien dat me niet lukt wegens geen centjes terugkrijgen die gestolen zijn... Lief lief lief!
  • Tante Siet zei dat ik ook bij Ben Kwijt langs moet gaan: daar worden in Emmen alle gevonden voorwerpen ingeleverd ipv van bij de politie. Politie zei dat ze constant contact hebben met Ben Kwijt, dat tegenover het politiebureau zit. Maar: We zijn ambtenaren he dus kan er weleens iets voorbij glippen, dus een heel goed idee om daar zelf te gaan kijken of iemand je tas, of geldkist met diploma's en getuigschriften enz heeft gebracht... Morgen naartoe dus!
Morgen ook langs de verzekering, en mijn bril laten repareren (pootje is eraf gebroken, ja ook dat nog, lol). Mazzel dat vanaf morgen officieel een id-kaart niets meer kost in Emmen, maar ik wacht nog een weekje met aanvragen van nieuwe id, rijbewijs enz. want wie weet wordt mijn weggegooide tas of portemonnee nog gevonden? Ik moet dan sowieso ook nieuwe pasfoto's laten maken want heb er geen meer, en dat is ook wel weer een 8 euro of zo... bij de officiële fotograaf :-(

1 opmerking:

Christina zei

Volgens mij heb jij een dochter die goed is met fotgraferen? En de richtlijnen voor een foto staan heel duidelijk op de website van elke gemeente, of op die van de overheid. De ene gemeente keurt meer foto's af dan de andere, maar dit kan je een hoop geld besparen (bij ons is het 11 euro de 4 foto's vrees ik.)