maandag 2 juli 2012

De Caravan

Bijschrift toevoegen
Toen ik zondag aankwam, regende het de hele dag al, en hard! Dat zul je net zien: ga ik eens kamperen, heb je dat weer... Vooral Peter was totaal doorweekt toen alles eenmaal was aangesloten, en de voortent er stond. Heel wat anders dan de weken ervoor, toen ze ermee in Frankrijk rondreisden, lol.

Ook op maandag heeft het nog geregend, en waaide het erg hard, maar de hele rest van de week had ik prima weer. Heel af en toe een heel kort regenbuitje, maar verder was het echt lekker weer om te wandelen, en om buiten te zitten lezen, breien en vooral: relaxen :-D

En zelfs als het regende en waaide zat ik nog in de voortent, de caravan heb ik alleen gebruikt om in te slapen, en voor de opslag van m'n spullen.


Ronja's bench paste er prima in. Verder kwam ze de caravan ook niet in: zodra ik haar binnen riep ging ze steeds gelijk haar eigen vertrouwde bench in. En ik had nog plenty ruimte om erlangs te lopen, dat viel erg mee. Achter haar de deur naar de badkamer, met douche en toilet, die ik alleen maar gebruikt heb als opslagruimte voor m'n tassen en schoenen.



mijn uitzicht naar rechts...

... en naar links

Waakhond past op als ik even weg ben :-)


Omdat ik er helemaal alleen in zat (met Ronja dan) kon ik het lekker rommelig hebben. Links mijn "bed" en op de bank rechts stond steeds mijn breitas - ik laat niets zien van wat ik gemaakt heb want dat is voor als Babytje er straks is. En m'n vest, rugzakje enz. De tas op de grond zaten boeken in. Op het tafeltje de laptop van buuf die ik mee mocht, en jawel: er was zelfs WiFi! Zit ik thuis constant achter de pc, de laptop ging alleen 's avonds even aan, voor het slapen gaan, om het laatste nieuws te lezen en om even op Facebook te kijken.


Werkblad tegenover de keuken, ook heel belangrijk: Telefoon oplader, en de waterkoker voor de overheerlijke kopjes espresso *knipoogt naar AnneRie*



Dit boek vond ik in de caravan, en ik heb het in één ruk uitgelezen! Een absolute aanrader, vooral als je vakantie hebt. Dolkomisch, misdaadverhaal en tegelijk wordt ook de wereldgeschiedenis van de afgelopen 100 jaar even behandeld. Ik begon er in omdat de titel zo intrigerend is, maar het is echt de moeite van het lezen waard: kijk zelf maar!

Verder heb ik het Dodenboek van Preston & Child gelezen: Char kocht dit toen ze op huwelijksreis ging, op het vliegveld, en heeft het tijdens hun vakantie in Griekenland achter mekaar uitgelezen. Tip: lees zo'n boek vóór je op huwelijksreis gaat, niet tijdens... hahahaha! 

Dit was het eerste boek dat ik van deze auteurs las, maar absoluut niet het laatste. De buren op de camping vroegen nu en dan: heb je dat boek nu nog niet uit? maar het was zo spannend dat ik het gewoon niet weg kon leggen. En woensdag en donderdag was het toch ook bijna te warm om iets anders te doen :-)

Geen opmerkingen: