woensdag 4 juli 2012

Rozenboog


Mijn lieve Duitse buren zijn helaas verhuisd. Gelukkig zijn ze wel in dezelfde straat gebleven, ze wonen nu alleen wat verderop. En voor mij is het nu weer afwachten wat er weer in komt, sinds ik hier woon waren zij al de 4e bewoners van het huis hiernaast.



Hun nieuwe achtertuin stond vol met onkruid tot aan je middel, niets wat ook maar op een plantje lijkt, behalve in het midden van die chaos zomaar een metalen boog met een rode roos erom heen. Daar houden ze zelf niet van: wil jij hem hebben? anders gooien we hem weg....

Met aan weerskanten een klinker eruit past ie precies tussen de opening van de schuttingen in:


Toen ik net in bad lag ging Ronja enorm te keer. Postbode = 2x blaffen. Maar dit ging maar door, dus ik was weer bang voor een inbreker. De bel was ook niet gegaan en op mijn roepen of er iemand was kwam geen antwoord, alleen nog meer geblaf.

Toen ik aangekleed beneden kwam en de voordeur opende, vloog Ronja naar buiten: zij is ook gek met m'n ex-buren. Die heel stiekem als verrassing die boog voor me in de grond stonden te zetten. De roos zat er nog gewoon omheen, en ook had ie nog flink veel wortels.

De kids zijn er vast ook wel blij mee: met die mooie rozenboog is hun erfenis nu ook weer meer waard geworden, hihihi.

Geen opmerkingen: