woensdag 8 augustus 2012

Bedjes wisselen

Oma zijn is best wel hard werken, vooral als er eenmaal meer dan één kleinkids zijn, pfff... 

Vóór Logan z'n geboorte had ik (met hulp van dochter) een babykamertje gemaakt. Met ledikantje. Helemaal kindveilig en netjes opgeruimd en schoon en zo. Maar nu is Jade de baby, terwijl inmiddels Grote Peuter ook nog steeds middagslaapjes wil doen. 

Dus: het ledikantje is nu nodig voor kleine Jade, maar Logan in de logeerkamer op het 1-persoons bed leggen is absoluut geen optie! Voorheen logeerkamer was verworden tot een soort van opslaghok. Alles wat ik even nergens kwijt kon kwam daar terecht. Ook op dat bed trouwens. Het bed zag je niet eens meer, door de berg spullen die erop lag, lol.

Niet dat Logan dat nu zo heel erg zou vinden: in plaats van middagslapen zou hij daar de tijd van z'n leven hebben, met al die troep spullen (hobbyspullen, van alles wat ik van de kinders bewaard heb, zoon z'n encyclopedie, mijn oude reserve-pc, enz enz enz). En dan zomaar uit bed kunnen stappen zodra mama en/of oma weg is, en daar op ontdekkingstocht gaan. Dat dachten wij dus niet ;-)

Ledikantje voor Jade in de ex-logeerkamer
Gisteren bij dochterlief hadden we werkoverleg. Jade doet nog niet veel meer dan slapen, dus voor haar maakt mijn rommel niet uit, als ze maar een veilig en schoon bedje heeft. Dus: het ledikantje naar ex-logeerkamer.

Het 1-persoons bed moest dan naar de "babykamer", waar verder helemaal niets in staat waar Logan iets mee kan. Behalve mijn grote poppenhuis, Georgian House. Dat moet dus weer naar de woonkamer verhuisd worden...

Groot bed voor Logan in de "babykamer"
Morgen komt dochter voor het eerst met nu 2 kindertjes naar me toe :-)
Afgesproken was dat ik boven zou gaan puinruimen, en dat schoonzoon dan na zijn werk hierheen kwam om de beide bedden te verhuizen, en het poppenhuis.

Maar al opruimend ben ik zelf alvast maar begonnen vanmiddag. Ik wist nog wel dat 1-persoons bed (dochter's oude kinderbed) een imbussleutel nodig had. En met behulp van Google Afbeeldingen zag ik hoe zoiets eruit ziet, en vond het toen ook tussen mijn gereedschap :-)

Daarna lukte het me (na enig zoeken) om de nogal verstopt zittende schroeven te vinden, en om het bed uit mekaar te slopen. Het ledikantje paste net door de deuropening, dus dat heb ik met geweld versleept.

En na heel veel zweten (vast goed voor de lijn) staat nu dus het ledikantje voor Jade in ex-logeerkamer. Dekbedje en beddengoed hangen te drogen. In de babykamer, waar Logan zich helemaal thuis voelt, staat nu een Grote Bed waar hij morgen zijn middagtukje in doen kan. Voorlopig met de helft van mijn 2-persoons dekbed erop, want een 1-persoons bezit ik (nog) niet.

Als schoonzoon morgen zijn gezinnetje weer komt ophalen hoeft hij nu alleen nog het grote poppenhuis naar beneden te sjouwen, want dat durf ik zelf echt niet aan! En waarschijnlijk de geborduurde Martinitoren een stukje verderop hangen omdat het poppenhuis daar dan net voor komt te staan. En die 3 Delftsblauwe borden voor me in de keuken ophangen waar ik ze al maanden graag wil hebben... want die lagen op de plek van het poppenhuis...

Voorlopig ben ik boven ook nog wel even bezig, want er is nog veel meer op te ruimen in de ex-logeerkamer! En niet, zoals schoonzoon dan zegt: in de container :-P

3 opmerkingen:

AnneRie zei

Dat is echt hard werken. Maar ja, voor je kleinkinderen.....

Aragog zei

Haha ja AnneRie, klopt! Alleen zijn we het poppenhuis vergeten, dat staat nu nog op de overloop gigantisch in de weg :S

Ook de Martinitoren en de delftsblauwe bordjes liggen nog te wachten. Maar... maandag komen ze al weer ;-)

AnneRie zei

Altijd iets te doen dus ;-)