woensdag 6 februari 2013

Updeet

Logan gloeit hier van de koorts, maar ook van trots omdat zijn zusje bij hem in bed ligt!
Sinds maandag ben ik officieel weer beter! Ik moest de assistente bellen over hoe ik me voelde, en mijn temperatuur doorgeven van de laatste dagen. Zij vond toen dat ik toch nog maar even weer langs moest komen. Ik had nog steeds wat last rechts: verstopt rechter neusgat, vaag oorpijngevoel rechts en wat druk achter mijn oog, ook rechts. En ik hoestte nog een beetje. Maar volgens de huisarts ben ik nu eindelijk weer beter. Nog even een paar daagjes rustig aan doen en dan is het wel helemaal over :-D

Dat zou ook wel eens tijd worden, want ik zit hier al mee sinds 1e kerstdag. Mijn werk gebeld, en daar vonden ze dat ik vrijdag maar weer moet beginnen. Ik kreeg dus nog even een paar dagen om wat extra op te knappen. Heel goed, want vandaag, op woensdag, voel ik me alweer een stuk beter dan op maandag :-)

Gisteren kwam dochter met de kleinkids langs, en schoonzoon wat later ook. Ik had Logan al 18 dagen niet meer gezien, een record! en Jade zelfs nog langer niet. Want toen ik op de vrijdag voor ik opnieuw ziek werd oppaste, sliep Jade al. Maar ook daar heerste griep, en we waren bang mekaar te besmetten, ik met mijn longontsteking, en wat als de kleinkids net even een ander virus hadden dan waar het bij mij mee begon? Gelukkig is iedereen nu weer zo goed als beter, alleen zitten Jade's longetjes nog steeds wat vol :-(

Heerlijk geknuffeld met kleindochter, en lekker gespeeld en in het Muizenboek gelezen met kleinzoon. Dochter zei gelijk toen ze binnenkwamen dat Jade tegenwoordig erg eenkennig is, maar toen ze mij zag kreeg ik direct een enorme smile van haar! Ze was haar oma dus nog niet vergeten :-D

Wel was ik echt heel moe toen ze weer weg waren, ik moet duidelijk nog wel wat aansterken voor ik weer helemaal m'n normale gezonde zelf ben... :O

Net zo'n stoere meid als haar mama :-D
Vanmiddag heb ik rustig aan weer eens uitgebreid boodschappen gedaan. De laatste keer was het hoognodige, vorige week maandag, en toen was ik nog echt ziek. Bovendien is het zeer verhelderend dat ik sinds vorige week alles wat ik eet invoer op de website van het Voedingscentrum... Het blijkt dat ik veel te weinig (lees: geen) fruit eet, en veel te eenzijdige groenten (meest peulvruchten). En dat ik van allerlei vitamientjes e.d. te weinig binnen krijg. Nu heb ik een volle fruitschaal (appels, mandarijnen en banaan) en een volle groentela (bleekselderij, radijsjes, tomaten, paprika). Vanavond eet ik spruitjes, en voor morgen heb ik broccoli mee :-)

Ons groentemonster!
Raar, want ik lust vrijwel alle groenten wel, en ook wel alle fruit. Graag zelfs. En ik vind een broodje kaas met wat rauwe paprika of bleekselderij of radijsjes erop ook heerlijk. Ik moet maar eens een voorbeeld gaan nemen aan mijn kleinzoon. Als zijn mama zegt dat hij tijdens het boodschappen doen iets lekkers mag uitkiezen voor zichzelf dan gaat ie linea recta naar de groente-afdeling. Waar hij helemaal verrukt rondkijkt naar al die vormen en kleurtjes, hier en daar even aan voelt of ruikt, en dan gelukzalig iets uitkiest! De groenteboer is dan ook dol op hem, en geeft hem altijd ook nog iets extra's, zoals een paar snoeptomaatjes, bv. Zijn overgrootopa (mijn vader) was heel vroeger groente- en fruit kweker, misschien is het een beetje genetisch?

Erg leuk, dat eetdagboek bij het Voedingscentrum bijhouden! Ik zie per dag wat ik tekort kom, en het is nu een spelletje om te zien dat ik mijn scores verbeter, en dat ik dus alle pijltjes op groen krijg ipv best nog veel geel en rood ;-)

Geen opmerkingen: