woensdag 26 september 2018

De Gouden Pijl


Een paar weken geleden kwamen er een heleboel (een stuk of 60) nieuwe geocaches uit in en rond Emmen. De Gouden Pijl! 

Het zijn mysteries: om ze te vinden moet je eerst voor elke cache (= elk vraagteken) een puzzel oplossen, waarmee je de juiste coördinaten krijgt waar ie ligt. Heb je die, dan kun je de cache gaan zoeken en loggen, waardoor het vraagteken in een gele smiley verandert. Uiteindelijk is het resultaat een grote Gouden Pijl van smileys (= gevonden caches) over heel Emmen heen.

Deze kwam uit op een voor mij echt ideale tijd!

Ik ben helemaal niet goed in puzzelen, die sla ik dan ook vaak over. Iemand heeft me zelfs alle oplossingen al aangeboden. Maar... voorlopig doe ik elke puzzel die ik snap helemaal zelf! Dit is zo'n fijne afleiding nu!

Als ik me ff rot voel ga ik puzzelen. En elke dag probeer ik er dan ook één of meerdere te gaan loggen. Dat zorgt ervoor dat ik dan ook elke dag even de deur uit ga, dat ik wat frisse buitenlucht en beweging krijg (heel belangrijk om mijn conditie op peil te houden!).

Helaas zijn er een aantal puzzels die ik al heb opgelost waarbij je een hengel nodig hebt, omdat die hoog in een boom hangen. Ik heb geen hengel, en wil die ook niet, omdat ik door mijn versleten nek toch niet zo lang omhoog kan gaan staren... Maar tot nu toe lukt het me hiermee wel om iedere dag, indien mogelijk, er even lekker op uit te gaan om er eentje of meer te gaan zoeken en vinden!



De loopfiets helpt daarbij ook, ik heb vanmiddag weer een Gouden Pijl gelogd, en eentje er in de buurt (Drenthina), die me eerder veel te ver lopen was, en waar ik nu met de loopfiets met weinig moeite wel naartoe kon gaan :-)

Agenda:
27 september afspraak anesthesist
1 oktober Endo-echoscopie (heel erg naar!)
10 oktober Ergometrie (fietstest 2e x)
18 oktober longarts

Geen opmerkingen: