vrijdag 28 september 2018

Polswarmers

Naast fanatiek puzzelen voor de Gouden Pijl geocaches, zit ik nu ook graag te breien. Ik ben nog bezig aan een lang vest voor mezelf, maar ik heb nu gewoon even zin in lekker simpel en snel.

Dochter heeft op haar verlanglijstje gebreide polswarmers staan (vingerloze wanten). Vorig jaar tijdens de Winterhike had ze haar wanten uit gedaan omdat ze warme handen had, en toen liep ze frostbite op. Ze denkt dat te voorkomen door dan polswarmers te dragen, maar het lijkt mij dat je vingers het eerste te koud worden?

Voor haar heb ik ze nu af: lekker warm van Noorse sokkenwol, op pen 5. Alleen moet ik de 2e nog even in elkaar zetten, en er nog een grijs randje langs haken.

Handsokken,lol

Gisteravond gelijk maar door. Na al dat saaie grijs nu met een kleurtje. Hiervan had ik precies 1 bolletje liggen, maar wat kun je daar nu helemaal mee? In 2 delen, en er dan ook maar polswarmers van maken! Het breit heerlijk gedachteloos bij het tv kijken, en ik vind ze ook nog best wel leuk :-)

Nummer 1 is al klaar, op het in mekaar zetten na, want naast heel simpel gaat het ook lekker snel :-D

Hier wor je toch veel vrolijker van?


Men neme 50 gram garen
Ik brei vrij strak dus de Noorse wol deed ik met pen 5 en de katoenen gekleurde met pen 4,5

48 steken opzetten, 4 pennen recht breien.
Daarna 2 recht 2 averecht tot een lengte van ongeveer 25 cm
Weer 4 naalden recht breien
Afkanten

Ze passen altijd, door de enorme rekbaarheid van de dubbele boordsteek.

Het in elkaar zetten: Naai 4 cm dicht. Laat dan 4 cm open voor de duim en naai de rest dicht.
Eventueel afwerken met een gehaakt randje, en klaar ben je voor de winter :-)

Geen opmerkingen: