woensdag 24 oktober 2018

Hieperdepiep! En Kijkoperatie...

3 jaar oud, en toen het een tijdje erg stil was (dat is altijd verdacht!) vond ik hem zó aan mijn toilettafel: helemaal opgetut voor een feestje!!!!
Op deze dag, 24 oktober dus, maar dan 35 jaar geleden, maakte zoonlief van mij een moeder 😻

Hij werd geboren om 5 over 7 's ochtend in het ziekenhuis van Assen.

En vandaag, precies 35 jaar en 5 minuten later, word ik om 10 over 7 opgenomen in het ziekenhuis van Emmen voor een kijkoperatie.

De chirurg gaat een sneetje maken in mijn hals, vlak boven het kuiltje, om daar doorheen met een cameraatje te zoeken naar lymfeklieren achter mijn borstbeen. Indien gevonden worden er ook wat puncties gedaan. Op 1 november krijg ik daar de uitslag van.

Vreemd genoeg ben ik nu minder zenuwachtig dan bij de vorige onderzoeken. Misschien omdat ik hierbij direct narcose krijg, en ik er dus helemaal niets van meekrijg? Er wordt in elk geval niet meer gesprayd in mijn mond en keel. Of is het al gewenning? Een afspraak met de longarts voor de uitslag vind ik inmiddels een heel stuk enger dan het onderzoek zelf 😧

In elk geval komt jarige zoon bij me op bezoek, dat hoorde ik van dochterlief die de coördinator is, en mijn contactpersoon voor het ziekenhuis (en mijn mantelzorgster, enz. enz.). Want ik mag deze keer een nachtje blijven logeren... Hopelijk laten ze me donderdag weer vrij, liefst zo vroeg mogelijk, want ik ben altijd gewoon het liefst in m'n eigen huisje, tussen m'n eigen spulletjes 😉

Daarna ben ik dan vast weer (ervaring inmiddels met de voorgaande narcoses) een dag of 5 nogal slapjes, maar vanaf dat ik weer wakker ben begint het herstel! 😊

3 opmerkingen:

Christina zei

Gefeliciteerd en sterkte

Aragog zei

Weer wakker en zo �� Char is nu op zoek naar eten voor mij, de chili con carne met witte rijst om 12 uur kreeg ik echt niet naar binnen ��

Margriet zei

Gefeliciteerd met je zoon! En fijn dat het weer achter de rug is. Komende dagen maar rustig aan doen.