zondag 18 november 2018

Avondje uit

Zaterdagavond ben ik gezellig een avondje uit geweest met Michel! Eerst naar Oriental Delight aan de Boslaan, waar we hetzelfde aten als een jaar geleden, een Teppan met 3 soorten vlees en erg veel grote stukken gezonde groente. Met nasi. Maar helaas geen kloepoek bij... Het was weer heerlijk! 😋


Jammer genoeg hadden we daarna geen plaats meer voor een toetje, want de schalen gingen totaal leeg. En geen tijd meer ook, want de film wachtte...

Op!
 Om 8 uur zaten we in Kinepolis voor de net uitgekomen film, in 3D:


En die was in één woord geweldig! Ik denk wel de beste film die ik ooit heb gezien, op een goede 2e plaats na de Underworld serie. Gisteravond en vandaag alweer zit ik van alles te lezen en op te zoeken op internet over achtergronden enz. En ik kan nu al niet meer wachten tot het volgende deel, dat volgens Michel pas over 2 jaar uitkomt? 😢

Link en Link voor heel veel achtergrondinfo (pas op, ook spoilers!)

Zoals ik gisteravond na thuiskomst op Facebook zette:
Wow wat een film! Hierbij lijkt Fantastic beasts and where to find them maar slapjes... Alsof je meer dan 2 uur (!!) in een achtbaan zit! Ik moet hem denk ik wel 3x gaan zien voor ik alle verbanden helemaal helder heb. Vooral dankzij dat stomme vertalen van namen in een soort van Nederlands, waardoor je van elk persoon eigenlijk zowel de NL als de Engelse naam moet weten Lestrange vertalen als Van Detta? Voor wie is dat gemakkelijker??? Aanrader!!! Ga hem zien!!! In 3D natuurlijk!!! En wanneer komt het volgende deel uit?

Hey Mies, we hebben nogal wat tradities samen hè, zo langzaamaan. Eens per jaar samen zuurkool eten, eens per jaar naar de Boslaan voor die Teppan... 😉

Geen opmerkingen: