vrijdag 30 november 2018

Familiegesprek

Aan het eind van de middag, met longarts, dochter en zoon, en de patient. Ik dus.

Nog niet alle uitslagen van de afgelopen dagen zijn binnen, maar er kon al veel gezegd worden.
Allereerst dat ik nog niet naar huis ga, nog lange niet, dat kan nog wel weken duren 😣😭😭😭

De infectie/longontsteking is nog niet over, ik heb nog steeds een infuus met antibiotica.
Mjjn long lekt nog lucht, dat moet ook over zijn voor ik naar huis mag.
Door de drain komt nog steeds veel wondvocht naar buiten. En zolang die drain erin zit... yup 😢

De long moet zich ook nog meer ontplooien. En verder veel pijn nog van de beschadigingen aan mn ribben en rugspieren.

Veel doen kan ik ook nog niet omdat ik naast de drain en het infuus ook nog een katheter heb en zuurstof. Dat moet allemaal mee als ik even een stukje lopen wil. Verder heb ik nog een paar open plekken op mn rug die maar niet dicht gaan en pijnlijk zijn, van de mislukte pogingen om epiduraal aan te sluiten.

Fysio komt elke dag langs, en ik heb me opgegeven voor een revalidatieklasje op maandag. Gewichtheffen voor geopereerden en zo, lol.

Ik mag van de longarts wel even naar buiten toe, mits dik ingepakt. Dat gaan we morgen geloof ik doen 😀
De kids zijn nu op zoek naar een leenlaptop, want nog wekenlang alleen met die tablet ga ik niet redden 😣

En bezoek... dat is heel erg belangrijk om de dag even te breken. Daar kijk ik echt naar uit. Rick komt elke avond en Char ook vaak, maar wat ander bezoek is natuurlijk ook wel eens leuk. Mits ze dan maar wel komen want ik ben echt dubbelzielig als ik tijdens bezoekuur onverwacht alleen zit... 😩

Heel fijn is verder dat Happy nu bij Joke gaat logeren! Ik vond 10 dagen alleen thuis al erg lang, en van Rick hoorde ik dat Happy nu tegen hem blaast als ie vriendelijk goedendag zegt... wat betekent dat Happy zich bang voelt en niet op zn gemak 😓 Het is voor mij een hele geruststelling dat ie nu weer dagelijks gezelschap gaat hebben! 😋

5 opmerkingen:

AnneRie zei

Joh, dat zijn een heleboel nare pijnlijke dingen. Heb je goede pijnstilling? Morfine?

Eén ding is positief, je mag naar buiten. Is er bij het ziekenhuis een beetje buiten, wij hebben een mooie buitentuin in Alkmaar, of sta je daar meteen op straat?

Ik kan helaas niet op bezoek komen, (nog steeds ziekjes)

Fijn dat Happy bij Joke gaat logeren, een zorg minder inderdaad.

Heel veel sterkte, natuurlijk ook voor de kids en kleinkids.
Liefs, AnneRie.

Aragog zei

Ja heel veel pijnstilling, vooral morfine. Nu pilletjes, oxycodon of zo? En zuigtabletjes. Met 4x daags 2 paracetamol en diclofinac. Het buiten hier is het bos he. Het fietspad door het bos langs mn huis ken je, daar ligt 2 km verderop het ziekenhuis ook aan 😊 de oude markeweg heet dat. Gister zijn we om het zkhs heen gelopen omdat ik wilde zien waar ik lig, kon het niet zo goed plaatsen.

AnneRie zei

Dat is inderdaad heel veel pijnstilling. Voelt dat een beetje goed of heb je het idee dat het toch nog niet voldoende is? Wat fijn dat je door het bos hebt kunnen lopen. Het is te hopen dat je iedere dag een beetje beter wordt. Heb je behoefte aan leeswerk. Ik heb "stapels" eread-boeken in alle genres. Laat maar weten.

Liefs en groetjes <3

Anoniem zei

Dat zal je goed doen even naar buiten
Het is me net te ver om zomaar heen en weer te rijden
Beterschap op naar voorspoedig herstel
Gr. Wanda

AnneRie zei

Hoe was het revalidatieklasje gisteren? Veel gewichtheffen lol