donderdag 1 november 2018

Operatie binnen 2 weken !!!

Net weer thuis van de longarts, met een fles Glen Talloch om weer te kalmeren, jeetje wat een stress kan een mens hebben! 😲

Ook tijdens de kijkoperatie vorige week zijn geen uitzaaiingen in lymfeklieren gevonden, dus ik heb zojuist groen licht gekregen voor de operatie! Daarbij wordt dan het deel van mijn rechter long waar de tumor zit, weggehaald, plus de lymfeklier daar vlakbij. Dat is ook de enige in m'n hele lichaam die aangetast is!

Het is heel dubbel nu: Natuurlijk zie ik enorm op tegen die operatie, maar aan de andere kant is dit wel waar we allemaal op hoopten. Het is de beste optie om weer helemaal gezond te worden... 

Alle andere resultaten wat betreft conditie van mijn hart e.d. zijn ook goed, dus het gaat nu dan echt gebeuren, en wel zo snel mogelijk... Er is een email naar chirurgie gegaan voor met spoed een gesprek met de chirurg, dan volgt er een gesprek met de anesthesist, en de intake e.d. Ondertussen heb ik nu zelf ook nog even de tijd om zoveel mogelijk dingen te regelen van te voren.

Ik zal na de operatie circa 10 dagen in het ziekenhuis moeten blijven, waarvan de eerste dag/nacht op de intensive care. Volgens de longarts zal ik weinig pijn hoeven te lijden, dankzij morfine. Heb ik wel pijn dan geef ik dat aan en krijg ik meer pijnstilling toegediend. Dat is alvast een hele geruststelling!

En tot dan nu maar (nog steeds) zoveel mogelijk gezond eten, en bewegen. Vorige keer zei hij er iets van dat Char me binnen reed in een rolstoel van het ziekenhuis, dat was omdat zij veel sneller loopt dan ik en aangezien hij helemaal achterin zit is het voor mij te ver lopen met m'n rugklachten en wegens buiten adem raken. Deze keer kwam ik bij hem binnen wandelen op mijn loopfiets! Hij vond het ook heel goed dat ik nu aan het sporten ben met een Personal Trainer. Alle beetjes helpen...

3 dagen voor de operatie moet ik beginnen met een kuur Prednison, het recept heb ik al mee gekregen. Althans... volgens mij heeft Char die nu mee naar huis? 😲

Na de operatie, en weer thuis, mag ik dan een week of 3 herstellen. Daarna volgt een chemokuur die een maand of 3 tot 4 duren gaat (de exacte tijd ben ik nu ff vergeten, lol), waarvoor ik elke 3 weken een nacht in het ziekenhuis zal worden opgenomen o.a. om mijn nieren te spoelen zodat die zo weinig mogelijk schade oplopen.

Helaas kan dat dus niet thuis, hoewel ik dat nog wel probeerde door te zeggen dat ik maar zo'n 2 km van het ziekenhuis vandaan woon. Op zich heb ik er geen moeite mee om er een nacht te moeten blijven, als er dan maar een raam open mocht, want het is er zo verstikkend warm en benauwd binnen... Mja, ook dat overleef ik dan wel.

In elk geval maak ik een heel goede kans om dit alles te overleven, en toch nog flink oud te worden 😃

9 opmerkingen:

minifreubels zei

Wat een"goed nieuws meis dat er geen uitzaaiingen zijn en dat je geopereerd kan worden. Nu even die 2 weken wegslikken en dan gaan we er voor. Dikke knuf

Mies zei

Dat zijn goede berichten! Ik ben blij dat er verder geen uitzaaiingen gevonden zijn!

Aragog zei

Mies, die film moet dus wel binnen nu en 2 weken he ;-)

Anoniem zei

Goed nieuws heel fijn. Veel sterkte aankomende tijd met de voorbereidingen. Gr Wanda

Anoniem zei

Het is allemaal helemaal niet leuk!! Maar toch wel het beste scenario denk ik. Geniet maar lekker van je Glen Talloch Sjouwke. Liefs xx Ingrid

Margriet zei

Goed nieuws Sjouwke! Fijn om te horen. Goed je best nog even doen de komende weken en alvast heel veel sterkte gewenst voor de komende zware tijd.

Mattheüs zei

Hey Zusje: dat is toch allemaal goed nieuws na het slechte nieuws! Over een paar maandjes ben je zo goed als nieuw, of zelfs beter, gezonder, sterker. Met die persoonlijke trainer enzo. Klasse hoor!

Aragog zei

Ja ik moet er toch voor zorgen dat jij nog steeds een zus hebt... ;-)

Harry Perton zei

Gelukkig...