woensdag 5 december 2018

De Rotonde

Met de fysio vandaag 4x de rotonde gelopen. Dat is de ronde gallerij die langs alle afdelingen op de 3e verdieping ligt. De laatste zelfs zonder 1x te stoppen. Ik heb nog 2 liter zuurstof dmv een neusbrilletje. Fysio hield tijdens het lopen mn zuurstof bij, en als die beneden de 90 kwam moest ik even stilstaan om bjj te ademen. Het begin is er weer, en 4 rondjes achter mekaar is al best een afstand!

Bezoek gehad van de oncologieverpleegkundige, waar ik veel mee te maken ga krijgen bij de chemo en bestralingen. Momenteel komt dagekijks ook een jonge dokter langs om naar mn drain te kijken ivm ontsteken, de heelmeester oftwel chirurgijn. Ze moeten allemaal een naam hebben he 😋

De pijndames heb ik nu al dagen niet meer gezien, en als het me 4x per dag gevraagd wordt ik nu kan zeggen dat ik nauweljjks pijn heb 😃

Naast de zaalarts komt dagelijks mn longarts of 1 van de 2 chirurgen even een praatje maken, gezellig!

Buurtzorg belde, lol. U zou de 20e geopereerd worden en als u weer naar huis ging zouden wij daarvan bericht krjjgen, maar we hebben nog steeds niets gehoord... moet ik ze nu dan dagelijks bellen dat ik nog niet ontslagen ben???

Dankzij de laptop die de kids me gebracht hebben kan ik weer een beetje echt computeren, en ook mn office emails weer lezen. Waaronder eentje dat ik binnen 5 dagen de waterstand door moet geven... wishful thinking hoor 🤣

Mn prikbordje wordt al goed vol, Margriet jouw kaart pronkt er ook tussen! Helaas krjjgen we het niet voor mekaar om fotoos toe te voegen aan blogger op de tablet.

En lezen vroeg iemand? Helaas. Ik heb wat boeken mee en thuis liggen er nog meer te wachten. Heb hier ook mn e-reader vol boeken die ik wil lezen. Maar als ik 5x een zin op de telegraaf website gelezen heb weet ik vaak nog steeds niet wat er staat,.. ik krijg nog steeds flink wat morfine he, en heb dus het concentratievermogen van een garnaal. Ook ben ik soms stukjes geheugen kwijt, terwijl andere stukjes dan ineens weer boven komen.

Dus nee, nieuw leesvoer heb ik helaas nog niet nodig... en vandaar ook: bezoek, vragen hoe het met me gaat enz graag allemaal via Charlotte! 😉

Verder krijg ik nu de antibiotica in tabletvorm, er hangen dus helemaal geen slangetjes meer aan mn armen. Wel smeer ik ze geregeld in met hydrofiele creme omdat nu echt alle aders ontstoken zijn 🤤😦😭

1 opmerking:

AnneRie zei

Wat fijn dat je langzaam weer aan het herstel begonnen bent. En van de slangetjes af, dat is ook een hele opluchting.
Nu elke dag rondjes met de fysio, trainen voor de Nederlandse kampioenschappen rondjes lopen ;-) Het gaat weer de goede kant op. Veel sterkte, ook met de komende chemo en bestraling. Noodzakelijk natuurlijk maar geen pretje.

Liefs, AnneRie.