vrijdag 7 december 2018

PICC lijn

Ik ben van de zuurstof af, ik adem dus nu weer voldoende zelf, zonder hulpmiddelen. Ik ben natuurlijk wel erg snel buiten adem en kan nog maar korte stukjes achter mekaar lopen enz, maar het begint er weer op te lijken! :-)

Om de dag is het sporten, en dat is lachen! Steeds 3x dezelfde oefening en dan rouleren. O.a. een gewicht van 1 kilo in elke hand, die 30 seconden lang steeds omhoog en weer naar beneden houden, en daarna dan 1 minuut rust. Of een opstapje, erop en eraf stappen, 30 seconden lang, en daarna weer een minuut rust. Een lachertje, maar iets is meer dan niets, toch? Tussendoor ook steeds oefenen met lopen, wat prima gaat, mits langzaam.

De antibiotica en wat dan ook kan niet meer via infuus, omdat in beide armen inmiddels alle aderen ontstoken zijn. Ik kreeg daarom al een paar dagen antibiotica in pilvorm, maar dat helpt niet voldoende. Gistermiddag hebben ze daarom een PICC lijn aangebracht in mijn linker bovenarm. Zie Google wat dat is, want ik kan zo snel niets vinden ;-)

Best een eng idee vind ik het, maar het ding zit er nu in, en daaraan een infuus met antibiotica. Dat zal zo'n 2 tot misschien zelfs 6 weken blijven zitten, maar daarvoor hoef ik niet opgenomen te blijven, met de PICC lijn kan ik ook met infuus en al wel naar huis... Zo'n ding wordt ook wel gebruikt voor de chemo, dus ik zal er maar aan moeten wennen. Je kunt er helaas niet mee zwemmen :-(

De drain lijkt aardig op te drogen, en het luchtlek te dichten, het wachten is nu of die echt klaar is en er uit kan.

De zaalarts zei ik gister dat ik het hier nu echt wel gehad heb en graag naar huis zou willen, volgende week of zo. Ze zei dat ik volgende week gerust aan mag houden, ze kan nog niets beloven maar het streven is... Dus ik hoop nu maar heel erg dat ik m'n langste tijd hier gezeten heb!

6 opmerkingen:

ingrid zei

Fijn dat je weer van de zuurstof af bent Sjouwke!! Wat zal het fijn zijn als je volgende week hopelijk lekker naar je eigen huis mag!! Ik wens je een fijn weekend met veel gezellige bezoekers!! Liefs xxx

ingrid zei

Dat is 3 x het woord 'fijn' in een kort berichtje. Afijn.

AnneRie zei

https://www.olvg.nl/picc-lijn-centraal-infuus

Hopelijk weer snel naar huis. Je gaat geweldig vooruit zo te lezen. Sterkte en liefs.

Christina zei

Als je naar huis wilt ben je er bijna aan toe. Zo gaat dat in een ziekenhuis. En dan ben je thuis nog even een kasplantje. Maar wel lekker thuis!

Margriet zei

Oeps, was weer een beetje achterop met lezen! Goed om te lezen dat het langzaamaan beter met je gaat! Ik hoop echt dat je snel weer naar huis kan, dat is toch een stuk fijner dan het ziekenhuis!

Jeanette Middeljans zei

Gauw opknappen en dan weer heerlijk naar huis, bij je huisdiertjes ��Veel succes en beterschap!