dinsdag 11 december 2018

Drain weg!

Ik had sinds de operatie op 20 november een drain. Die gaf vooral aan dat er een luchtlek in mn long zat, en dat bleef maar... zowel de dokters als ik zelf werden ongeduldig 😓

Maandagochtend heel vroeg kwamen ze bloed afnemen, ideaal die picclijn! 4 buisjes vers van de tap en ik voelde er niets van 😬 Een paar uur later visite van o.a. de zaalarts en mijn longarts, de ontstekingswaarde in het bloed was over het weekend flink verbeterd, de drain mocht een aantal uren worden afgeknepen. Hij werd gelijk zowel bij de pomp als vlakbij waar hij uit mij kwam geblokkeerd, spannend!

Dat ging goed, zuurstof bleef prima, ook tijdens het sporten. Kort na het bezoekuur werd ik opgehaald voor een thoraxfoto en... ook die was nu ineens goed! Zo goed zelfs dat de drain er tegen 5 uur uit is gehaald. ☺

Het enige wat me nu nog hier houdt, letterlijk, is de antibiotica die ik constant krijg via de picclijn. Als ik die nog weken lang moet dan kan ik ermee naar huis waar dan een team langskomt voor het onderhoud. Maar zei de zaalarts, als ik het nog maar een dag of 3 a 4 moet dan is het handiger om de kuur in het ziekenhuis uit te zitten. Daar hoop ik morgen uitslag over te krijgen, en ik duim heel hard dat ik voor het volgend weekend eindelijk naar huis mag....

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Dat gaat echt de goede kant op. Geweldig joh. Ik duim met je mee. Liefs....

ingrid zei

Ik duim met je mee Sjouwke!! Hopen op een positieve uitslag!!