zaterdag 15 december 2018

Ik ben er weer!

Rond 11 uur was ik eindelijk weer thuis! Er staat een lekker bed in de woonkamer, maar ik kan ook heerlijk weer in m'n eigen stoel zitten, al m'n spulletjes weer om me heen, enz.

Ik heb een draagbaar infuus in de picc lijn dat elke dag tussen half 12 en half 1 wordt verzorgd. Daarnaast komt Buurtzorg 's avonds tussen 7 en 9 ook nog langs. Maandag komt voor het eerst de huishoudelijke hulp.

Er zijn geen vaste bezoekuren meer, dus er is nu gelukkig ook veel minder druk op de kids en kleinkids. En 's middags na de zorg kan ik ook weer eens de deur uit, hoewel mijn auto nog wel uit logeren is, wegens de morfine die ik natuurlijk nog steeds nodig heb... En ik moet eens zien of ik schoenen aan kan, want mijn benen worden nu ook elke dag gezwachteld omdat daar oedeem in zit (hoe ik daar nu weer aan kom...).

Alles smaakt me thuis ook veel beter, na een maand smakeloze hap, en er staat al heel wat lekkers in de koelkast :-)

Nu maar weer aansterken, steeds wat meer bewegen en zelf doen, en weer goed en gezond eten!

Ik heb een lijstje met afspraken mee gekregen, de eerste daarvan is op 24 december bloed laten prikken, dus helemaal "vrij" ben ik niet, maar ik heb nu gelukkig wel weer een heel stuk van m'n eigen leven terug :-D

4 opmerkingen:

AnneRie zei

Heerlijk, weer thuis. Nog wel met beperkingen, maar je gaat vooruit. En dat oedeem wordt weer minder als je weer gaat lopen. Hen je ook nog pijn of is de morfine goed ingesteld?

Margriet zei

Wat heerlijk dat je weer thuis bent! Nu rustig aan weer sterker worden! Alvast hele fijne feestdagen gewenst. Groetjes, Margriet

Aragog zei

Pijnstilling is prima, naast 2 langwerkende oxycodon per dag (morfine) heb ik ook 6 snelwerkende die ik mag innemen wanneer ik dat zelf nodig vind. Die 6 per dag gebruik ik niet eens allemaal, dus ik heb er genoeg aan. Daarnaast heb ik ook 2x daags diclofenac en 3x daags 1000 mg paracetamol.

ingrid zei

Sorry voor mijn late reactie Sjouwke. Fijn dat je weer lekker in je eigen huis bent, je eigen energie. Enneh............ eet smakelijk!!