vrijdag 28 december 2018

Tussenstand

Vanmiddag had ik een afspraak bij de assistente van de longartsen, om te zien hoe het nu met me gaat, na bijna 2 weken weer thuis te zijn.

Het bloed van afgelopen maandag gaf positieve dingen aan: de ontstekingswaarde is heel fors gedaald, en wat omhoog moet is allemaal weer wat omhoog. Het infuus met antibiotica blijft in ieder geval nog zitten tot 7 januari. Het gaatje van de drain in mijn zij ziet er goed uit, hoewel het nog steeds niet dicht is.

Zuurstof en ademhaling zijn ook goed, naar omstandigheden. Ga zo door was het advies, tot de 11e als ik weer naar de longarts moet.

Na het infuus krijg ik allereerst bestralingen, hoorden we vanmiddag. Dat ik naast chemo ook bestraald zou gaan worden was al even bekend, maar de volgorde nog niet. Meer daarover hoor ik later, maar dan weten we dit alvast. Volgens mij best gunstig, want dan kan ik nog even verder gaan met aansterken voor de chemo gaat beginnen...

En ja ik doe voldoende, en zoals verder iedereen (kids, huisarts, buurtzorg) allemaal zegt: ik moet ook niet teveel doen op een dag, mijn rust ook nemen enz want mijn lichaam heeft het ook nog druk met herstellen.

Zo moest ik van dochter vanmiddag in een rolstoel naar Straat 5 gereden worden en mocht ik daar niet zelf op de loopfiets heen, omdat ik al genoeg drukte had gehad voor vandaag: beide kleinkids bij me, Happy terug thuis, dochter en schoonzoon hier bezig met klusjes doen, enz. En dan werd ook nog een eind loopfietsen, naast dat gesprek, volgens Char net even te veel voor 't ol mensk :o

Dus lieve volgers: bezoek is prima, fijn! En mij even meenemen lekker de deur uit: graag!
Maar ik mag voorlopig maar 1 zoiets leuks doen per dag, dussss... ;-)

En dat klopt ook wel hoor, want 2e kerstdag, hoe gezellig ook... op een bepaald moment was het me even teveel, en moest Char een rustplekje voor me maken om weer bij te komen. Na 's ochtends al voor het eerst douchen, en dan een heerlijk kerstlunchdiner met 4 kleinkids, 4 grote mensen, 1 jonge hond en 2 poezen, een kerstboom met 3 verschillende knipperlichtsnoeren erin, enz enz.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi
Fijn dat je goed aan het herstellen bent
En ja idd rust is belangrijk
Tja wie heeft er nou drie knipperlichtsnoeren
Dat kan echt niet ��������
Veel beterschap
Gr Wanda

AnneRie zei

Fijn dat het steeds beter gaat. Maar denk er wel aan dat je van bestralingen net als van chemo vaak ook behoorlijk moe kan worden.

Aragog zei

Ja dat heb ik al vaker gehoord. Ik ga het binnenkort wel zien, voor volgende week krijg ik een afspraak voor bestralingen... Het schijnt ook te verschillen per persoon en per soort, maar als ik wel erg moe ben dan heb ik een heerlijk bed in de kamer staan, voor de tv :-)