maandag 21 januari 2019

Macaronifeestje


een klein gedeelte van de ingrediënten
Tijdens ons jaarlijkse zuurkoolfeestje, waarbij Michel dan in mijn keuken zijn wereldberoemde zuurkool maakt, zei hij dat hij ook goed is in macaroni. Dat neem ik natuurlijk niet zomaar van hem aan, dat moest bewezen worden! 😁

Bijschrift toevoegen
Een paar dagen tevoren kwam hij al wat ingrediënten brengen. Naast macaroni (natuurlijk) en gehakt, gingen er heel erg veel verse groenten doorheen, helemaal goed! 😋

Een pak verse macaronigroente, tomaten, puntpaprika's, een pot olijven, een pot champignons, wat groene pepers, en daarnaast veel kruiden, o.a. zo ongeveer alles wat ik aan kruiden staan heb, hihi. 

Bijna klaar?
Het resultaat was er wel naar, want het was echt heel erg lekker!  
Zelfs Happy heeft mee gesmuld, al mocht die slechts wat gekookte macaroni, zonder saus 😉


De chef aan het werk :-)
Na afloop paste het meeste wel in de vaatwasser, en de keuken zag er ook nog best wel redelijk schoon uit. Ik had het expres gepland op maandagavond, omdat op dinsdagochtend mijn huisje wordt schoongemaakt 😊

Ondanks dat er heel erg veel in ging was er niet eens veel over, natuurlijk... Helaas wel te veel voor een portie in de vriezer voor mij, dus deze keer heeft Mies het hele restant mee naar huis genomen, voor hem was het net mooi nog een complete maaltijd.

Geen opmerkingen: