zondag 20 januari 2019

Picc lijn covers


Sinds het infuus eruit is wordt de picc lijn eens per week even doorgespoeld plus een nieuw dopje erop. Voor de rest van de tijd is ie veilig weggestopt onder verband. Daar raak je natuurlijk snel op uitgekeken, en helemaal als het straks weer wordt voor korte mouwen!

Nu vond ik op internet een website waar ze allerlei kleuren covers verkopen, dat ziet er heel wat gezelliger uit dan saai verband! Alleen kosten ze daar 20 euro per stuk...

Op FB  heb ik er wat over gezegd in een lotgenotengroep, en toen bleek dat hier in NL 2 dames zijn die ze op bestelling maken, maar dan 3 stuks voor 20 euro. Dat is een veel leukere prijs :-)

Nadat ik ongeveer mijn smaak aan stofjes had doorgegeven werd me een serie foto's toegestuurd per whatsapp, kies er maar 3 uit. Ook moest ik de maat van mijn bovenarm doorgeven, en 2 dagen later lagen ze al in de brievenbus! Ben er heel blij mee :-)


Naast dat dit er veel leuker uitziet zijn ze gemaakt van een superzachte elastische stof. Huidvriendelijk, en gewoon wasbaar op 40 graden. Vanochtend na het douchen heb ik er eentje om gekregen. Eigenlijk hoort ie dubbel met de picclijn ertussen gevouwen, maar dat moet nog even wachten tot woensdag als ie weer onderhouden wordt, want hij zit nu nog stevig aan mijn vel gepleisterd. Ook dat jeukt en irriteert soms, die pleisters op mijn arm. Dat is dus na woensdag ook over, dan voel ik alleen nog maar een lekker zachte stof :-)

Agenda: donderdag 24 januari intake, onderzoek, ct scan e.d. voor de bestralingen...

1 opmerking:

Aragog zei

Geen aanrader, helaas. Ze glijden constant naar beneden, wat natuurlijk niet de bedoeling is. En dus liggen ze nu te liggen, en zit er om mijn arm weer gewoon saai rekbaar verband, dat in elk geval wél goed zitten blijft...