woensdag 13 februari 2019

Druk dagje!

Gisteravond was ik erg moe, ik lag al om half 12 in bed en ik sliep direct. Om vanmorgen om 10 uur pas weer wakker te worden! Allereerst heb ik toen de verwarming omhoog gezet, zodat de badkamer op kon warmen... 

Om half 11 was Buurtzorg er om mij in bad te helpen. Daarna kwam er nog een zuster bij om samen het groot onderhoud van m'n picclijn te doen, dat moet eens in de 3 weken. Alles bij elkaar waren we ruim 1,5 uur bezig!

Toen de zusters net weg waren kwam Mies al om mij naar het ziekenhuis te rijden, voor alweer de 10e bestraling! Ik zat net te eten, en gelukkig was er tijd genoeg zodat ook Mies nog kon genieten van een lekkere kom verse hamersoep 😋

Na de bestraling heeft hij me langs de kapper gereden, waar gelukkig het stoplicht op groen stond, wat betekent dat je direct geholpen kunt worden 😀 Binnen een kwartier stonden we weer buiten, ik met weer netjes geknipte haren! De laatste keer was nog voor de operatie van 20 november, volgens de kapster was het 13 weken geleden. Het was dus echt weer hoog tijd 😌

Weer thuis heeft Mies de rookmelder weer opgehangen in de gang (zie de blog "two bite muffins"). Na hem eerst nog getest te hebben: er was gelukkig niets mee aan de hand. Nu maar hopen dat ie niet nog eens in actie hoeft te komen!

En ondertussen bloeide er duidelijk iets moois op tussen mijn luiaard en die van Mies. Het is morgen natuurlijk ook Valentijnsdag... Michel gaat nu op internet opzoeken wat de draagtijd van een luiaard eigenlijk is, want ze zijn toch wel zo'n 1,5 uur samen alleen geweest, op mijn bed nog wel... 😟😜

1 opmerking:

Mies zei

170 dagen voor de drievingerige luiaard :-)
Gelukkig is de paartijd net in september afgelopen, ik denk dat het risico op kleine "luiwammesjes" verwaarloosbaar is ;-)
Wie weet waar ze het over gehad hebben, binnenkort komt hij wel eens logeren..

Voortplanting
De drievingerige luiaard is een solitair dier. Enkel in de paartijd zijn meerdere dieren bij elkaar te vinden. De dieren roepen dan naar elkaar met een hoog en schel "ai-ai", een fluitend geluid dat ze produceren met de neusgaten. Dit geluid laten ze ook horen om het territorium te verdedigen, en moeders en jongen houden zo contact met elkaar.
Koppie-pasta uit Wikipedia:

De paartijd valt in het regenseizoen, van juli tot september. Na een draagtijd van 170 dagen wordt één enkel jong geboren, dat zich aan de buik van de moeder vastklampt. De zoogtijd duurt vier weken. Toch blijft het jong minstens vijf maanden op de buik van de moeder. Het vacht van het jong is gelijk aan dat van zijn moeder. Ze blijven zo'n zes maanden bij de moeder.