woensdag 27 februari 2019

Granny Squares vest

Katoen van Action, een pakje met 8 kleurtjes kost € 1,69
Elke keer als ik de kans krijg naar een Action te gaan kijk ik welke kleuren katoen ze hebben. Er liggen geregeld weer andere combinaties, en hoe meer verschillende kleuren hoe liever! Helaas lag er vandaag in Angelslo helemaal niets! 😧

In ieder pakje zitten 10 grams bolletjes van 8 verschillende kleuren. Met 1 bolletje kan ik meerdere vierkantjes haken. Het is vooral heel erg leuk om steeds maar weer nieuwe combinaties van kleuren te maken. Zodat de vierkantjes zoveel mogelijk verschillend worden, liefst geen 2 dezelfden...

Als ik weer een stuk of 20 vierkantjes klaar heb, naai ik ze aan mekaar. Helemaal random, net zoals ik ze ook random haak: het enige criterium is dat ze 2 kleuren hebben, en dat er een witte rand omheen komt. 

Dit is echt een heerlijk werkje nu, klein en simpel, ik maak er elke dag wel 1 of 2. Al die verschillende kleuren maken me vrolijk! En heb ik weer een stapeltje klaar dan werk ik ze af en zet ik ze weer aan elkaar, als ik zin heb 😀

Het begin van de halsopening! Rugpand links.
Toen ik hier aan begon wist ik nog helemaal niet wat het worden zou. Waarschijnlijk weer een trui of vestje voor kleindochter Jade, want die vindt het altijd zo geweldig als ik iets voor haar maak! 😍Maar volgens dochterlief moet ik nu eerst eens iets voor mezelf maken, en ja, dit is wel heel erg mijn smaak... lekker bohemian slash hippie 😆

Alleen... laatst kwam Jade binnen, zag het liggen, en ze reageerde zoooo enthousiast... Oh oma, wat mooi!!! Nou ja, dan dus maar een vest voor mezelf maken, én eentje voor haar! 😉

En de rechterkant van het rugpand

Het patroon

Uiteindelijk wordt dit een vest voor mijzelf, weer eens iets anders, ik ben vooral gewend kleding voor m'n kids te maken, en nu voor de kleinkids.... ;-)
Nu hou ik eigenlijk veel meer van breien dan van haken. Ik kan het wel goed, maar het heeft nooit echt mijn voorkeur gehad... Maar ondertussen nu ik hiermee bezig ben groeit mijn Haken prikbord op Pinterest wel gestaag... Meest door de kleuren denk ik, want vóór breien en haken en borduren enz enz houd ik vooral heel erg van kleur!😃

2 opmerkingen:

Mies zei

Ben je alweer door de voorraad heen? Bestel maar nieuwe bij mij, ik rij wel weer naar Action :-)

Aragog zei

Nee hoor, ik heb wel even genoeg nu. Maar nieuwe kleuren die ik nog niet heb zijn altijd welkom! Gister bij Action Angelslo hadden ze het helemaal niet liggen...