woensdag 27 februari 2019

Smaak en Reuk

Na vandaag nog maar 5 bestralingen te gaan!



Het einde in zicht! Eten wordt steeds meer een uitdaging...  Normaliter ideaal natuurlijk, want ik mag wel een paar pondjes minder, van mezelf. Maar helaas mag dat niet van de dokter, die me iedere donderdag weegt 😔

                                     

                                                                 
Hamersoep
Ik heb ergens trek in, en vervolgens smaakt me dat totaal niet. Ik haalde bv zelfgemaakte pasta uit de vriezer, dat was (toen ik het genaakt had) erg lekker! Na een paar happen belandde het in de koelkast, voor morgen... 2 dagen later alsnog maar weggegooid 😕

Zelfgemaakte hamersoep gaat er nog steeds goed in, maar dat is nu helaas op, in de vriezer. En het is best veel werk om alle ingrediënten in huis te krijgen, en weer een flinke pan vol te maken...  


 
Zaterdag ben ik gezellig wezen winkelen in Meppen, Dld, met Mies. We zijn de grote Marktkauf door gegaan, en daar vond ik o.a. verse peultjes! Heerlijk! Ik heb ze dezelfde avond gekookt, een Jamie Oliver hamburger erbij gebakken, en dat was zó op! De volgende dag had ik verse broccoli in huis voor bij hamburger nr 2, maar uiteindelijk heb ik toen alleen de hamburger gegeten. En dat was natuurlijk te weinig...

Ook in Duitsland gingen we even zitten voor koffie met aardbeitaart. Die een sterke vissmaak had, vond ik. En sindsdien is er steeds meer dat vies smaakt, en/of vies ruikt. Ik ruik nu de meest vreemde vieze geuren die niemand anders opmerkt. In huis, buiten, in een winkel... En reuk en smaak hangen natuurlijk nauw samen. Dus naast dat ik amper nog trek heb, en dat ik minder goed kan slikken, en dat ik steeds vaker moet hoesten als ik eet, zit ik er nu ook nog mee dat van alles ineens raar en vies ruikt c.q. smaakt... Dat zal vast ook wel weer over gaan, maar nu is dat wel ff een extra uitdaging om niet af te vallen 😢

Vanmiddag na de bestraling even met de chauffeur van de dag (aka andere oma) naar de Action geweest, lekker weer een nieuw knutselwerkje gekocht 😀
 Ik ben nu 1,5 week zonder oxycodon, en ik voel me steeds helderder in m'n hoofd, wakkerder, minder wazig. Ook ben ik minder moe en slaperig. Maar dat heeft ook een keerzijde: na dik 3 maanden ziek zijn (of sinds de diagnose zelfs al 5 maanden!) vind ik het nu wel eens genoeg worden. Ik word rusteloos, kribbig, heb zin om weer normale dingen te gaan doen. Werken (wat nog lang niet kan natuurlijk), in de auto stappen om te gaan geocachen, even naar de winkels of naar de kleinkids toe wanneer ik er maar zin in heb... Ik moet oppassen dat ik niet kribberig en vervelend ga doen naar de mensen om me heen, want die kunnen er natuurlijk ook niets aan doen 😕
#Iwishcancergetscanceranddies

Daarnaast gaat het slapen moeilijker, ik word om de haverklap wakker door een droog kriebelhoestje. Vannacht heb ik uiteindelijk maar een lepel van de vieze pepermuntolie-gel genomen, en heb ik het hoofdeinde omhoog gedaan, en de tv aan gezet. Zodat ik uiteindelijk zat te slapen. 

PS: De opsteker van de week! Ik werd gebeld door iemand, die vroeg hoe het nu dan met me gaat, en zo. En die toen zei over een gezamenlijke kennis: die heeft nog veel erger kanker dan jij! Lol... alsof het een wedstrijdje is? Ik vraag me nu wel af wat het criterium is... Misschien of je de hele dag jammerend in je bed ligt, of dat je evengoed gewoon op zaterdag gezellig gaat winkelen en geocachen in Duitsland, met een Michel? 💪😁

3 opmerkingen:

Mies zei

Die Jamie Oliver hamburgers lijken me best lekker. Gisteren geprobeerd te kopen bij Jumbo Emmermeer/Weerdingerstraat, niet gevonden. De winkelmedewerker die ik ernaar vroeg keek me aan alsof ik Chinees sprak en had geen idee wie Jamie Oliver was en wat hij mij Jumbo deed:-) Zijn collega zei dat ze "uit het soortiment" waren :-( Toch maar eens in Angelslo kijken, of jij bestelt ze en laat ze bezorgen, ik betaal je natuurlijk terug.

Trouwens, ik ben één dag "autoloos" en morgen heb ik 2 weken de Opel van mijn ouders bij huis. Kan ik fijn inkopen doen en cachen in Duitsland. (Ga je mee?)

Aragog zei

Lol, de smaak van het cachen weer te pakken gekregen? Maar dan wat beter voorbereid misschien, van tevoren kijken welke we willen gaan doen, en zo ;-) En tuurlijk ga ik mee! :-D Al heb ik al die drank nog niet op, hahaha!

Mies zei

Ik kijk nu pas en zie je reactie. Krijg ik daar geen mailtje over net als bij een nieuwe blog? Nou ja, ik meld me wel even deze week voor het plannen van een nieuwe ronde. Heb er nog 2 in Emmen op de to do-lijst staan :-)