donderdag 4 april 2019

E:// schijf is terug, en ik ben niets kwijt! :-)

Zie: https://aragogslog.blogspot.com/2018/11/murphys-law.html

Nadat schoonzoon er mee bezig is geweest, en een achterbuurman er ook geen oplossing voor kon vinden, ben ik ermee terechtgekomen bij ProCom in Klazienaveen. Een computerwinkel die ook repareert. Ze wilden wel kijken of ze er iets mee konden, en zo niet dan kostte het me niets.

Dat was ook alweer weken geleden...
Terwijl ik dinsdag aan de chemo lag in het ziekenhuis, belden ze. Ik zei gelijk dat goed nieuws prima was, voor slecht nieuws konden ze beter dochterlief even bellen...

Nou het was dus goed nieuws! Ze hadden alles en alles kunnen redden, ik ben helemaal niets kwijt!😀

En wat ik er nu mee wilde? Hun advies maar aangenomen: alles door hun op een nieuwe externe harde schijf laten zetten. Ondertussen heeft Char die ook al voor me opgehaald, en hem vanmiddag bij me langs gebracht.



Kwa formaat een stuk kleiner, en veel lichter, dan de oude schijf, maar er past zelfs veel meer op, dus ik kan nu weer foto's e.d. gaan toevoegen ook. En ergens anders nu ook geregeld een back-up maken, zei die computerwinkelmeneer nog aan de telefoon...

Nu nog een kabeltje opsporen waarmee ik hem zelfs op m'n tablet aan kan sluiten, dan kan ik ook altijd overal elders bij al m'n bestanden en foto's 😊

De kosten? Die externe harde schijf was € 34,--! In mijn hoofd ben je voor een harde schijf minstens 100 euro kwijt... Voor al het werk betaalde ik 40 euro. Echt een koopje dus, helemaal klaar voor € 84, gezien wat ik anders allemaal kwijt was geweest! 😄

Geen opmerkingen: