vrijdag 5 april 2019

Ik ben er weer :-)

Ik merk er wel wat van natuurlijk, maar het valt me tot nu toe nog wel mee. Ik heb me nog niet echt heel ziek gevoeld, of zo.

Het ergste vind ik elke keer dat ik zelf door heb dat ik wazig en vergeetachtig ben, door alle medicatie. Zodoende probeer ik nu even helemaal van de pijnstillers af te blijven. Alleen 3x per dag nog 1000 paracetamol, maar dat is prima. Nu neem ik even ook helemaal geen tramadol of diclofenac meer, sinds gisteren al 😌

Gister was ik heel gammel en grieperig. Een erg wee gevoel in m'n maag, totaal geen eetlust, maar eten moet wel... En erg moe! Na een flinke kom hamersoep ben ik in slaap gevallen. Om middernacht was ik klaarwakker, dus toen maar even Second Life in, waar Tam nog op me wachtte. Die heeft toen tot 3 uur voor afleiding gezorgd door samen tv (youtube) te kijken en muziek te draaien 😍

Vanmorgen werd ik om 8 uur wakker van de wekker: voor de laatste lading chemo-medicijnen. Na die geslikt te hebben ging ik weer slapen, tot de volgende wekker om 10 uur, voor de volgende serie pillen. Met een banaan erbij om niet al die pillen op een lege maag te slikken.

Ik was moe en voelde me echt niet lekker, maar ik bleef toen toch maar op. Ik was zielig en had het meeste zin om de hele dag in bed te blijven, maar gelukkig ben ik soms ook wel een beetje verstandig, hihi. 

En dus heb ik me gedwongen naar boven te gaan, om me op te frissen in de badkamer, en een schone pyjama aan te doen. Plus om me lekker in te smeren, want ik heb ineens wat pijnlijke plekjes op mijn huid hier en daar. Ook dat kon voorkomen als bijwerking...

Totaal geen trek, maar toch een broodje kaas met een kop koffie erin gekregen. En toen dat eenmaal op was had ik ook trek in koude Griekse yoghurt, dus dat er meteen maar achteraan als toetje, met 3 pruimen erdoor. Heb ik m'n 2 porties fruit ook alweer binnen voor vandaag 😌

Ik heb wel bijwerkingen natuurlijk. Zo kun je een zere mond krijgen check! Maar gelukkig nog niets echt stuk of blaren, alleen pijnlijk. Plus keelpijn, ook al check! Daar helpt een bakje softijs van Aldi heel goed voor, oh wat was dat lekker! Helaas zijn die nu op... (hint!). 

Wat misselijk en een wee gevoel de hele tijd, maar alle eten blijft gelukkig wel gewoon binnen. Al heb ik geen trek, ik kan wel gewoon eten als ik mezelf ertoe dwing. En dat doe ik ook, want ik wil niet al te slap en zwak worden... Brood, kaas, soep, yoghurt en fruit, vooral. En ijs dus 😋 Ze zeiden ook dat je moet eten wat je kunt, als je bv alleen trek hebt in koud dan neem je alleen koud. Als er maar iets binnen komt, en dat lukt dus nog steeds 😉

Het lekkerst was natuurlijk om de hele dag door iemand te worden vertroeteld en verwend, maar aangezien hier vandaag niemand is, zal ik dat zelf maar moeten doen, lol.

De oncologe had gezegd dat ik moet proberen elke dag een half uurtje even wat te bewegen, en dan liefst ook even naar buiten te gaan voor een frisse neus. Dus vanmiddag: een warme jas aan, loopfiets gepakt, en naar buiten. Wat zo goed beviel dat ik er helemaal van opknapte, en meer dan een uur buiten was, en daarbij ook veel meer had bewogen dan ik van plan was!

Ik geloof dus dat het de goede kant al weer op gaat... 😀

3 opmerkingen:

Mies zei

Ik zag gisteren Bossche Bollen bij Jumbo, neem ik wel mee als ik weer op bezoek kom, ze zijn erg lekker voor mensen met keelpijn. En als je weer eens hamersoep maakt? (hint) :-)

Mies zei

Heb trouwens even bij gelezen want ik krijg geen updates van je blog, of er zit vertraging op de lijn :-(

Aragog zei

Nee heb niet meer geblogd want daarna ging het helemaal niet meer zo goed :-( Sinds gister wel weer wat, dus nu maar weer opkrabbelen. Vanmiddag naar ziekenhuis, o.a. bloed onderzoek, zien wat de schade is, en of ik over zo'n 1,5 week de volgende kuur mag ondergaan...