woensdag 21 augustus 2019

Op fietse...

De heenreis, met zo weinig mogelijk bochten en kronkels
Doe es gek... 
Vanmiddag heb ik mijn fiets weer eens tevoorschijn  gehaald, voor het eerst na ruim een jaar! Ik heb eerst zelf de banden opgepompt, dat was doel 1 😀

En toen heb ik geprobeerd, heel voorzichtig, of ik ook al weer fietsen kan. En het lukte!

Ik ben naar de winkels gefietst, helemaal niet zo ver maar voor mij is dit echt wel een mijlpaal nu! Ik fietste over het vertrouwde pad door het bos (de Oude Markeweg), met de hele tijd een grote grijns op m'n gezicht die er niet meer af wou 😊

Daar aangekomen ben ik de hele Aldi door gelopen, leunend op een winkelkarretje, dat wel. Toen, al flink moe, alles op de lopende band gelegd en er weer af, afgerekend, naar de fiets gebracht en in de fietstassen gestopt. Hijgend en uitgeput... en toen nog weer naar huis gefietst.

Binnendoor terug, dus met meer gekronkel en bochten,  grappig hoeveel aan afstand dat scheelt!
Thuis aangekomen heb ik m'n fiets met boodschappen en al de keuken  in gereden, en toen ben ik eerst een poos gaan zitten uitblazen. Na het opruimen van de boodschappen en m'n fiets weer in de loods zit ik nu nogal pijnlijk en stijf achter de pc, waar ik voorlopig ook vast niet meer vandaan kom.

Maar het is gelukt! Mijn wereldje is vandaag alweer een stukje groter geworden 😅
Ik zou nu ook eens kunnen proberen om naar het Rensenpark te fietsen, waar ik steeds zo graag naartoe wil. Maar dat is te ver lopen vanaf de parkeerplaats, en ook het dure parkeren houdt me tot nu toe tegen.

Oh ja, en ik kan nu ook wel weer eens naar de markt op vrijdag! Want daar kan ik vast ook wel overheen lopen als ik op m'n fiets kan leunen/steunen 😀

Weer een horde genomen dus!

Maandag heb ik weer gezwommen, deze keer in De Bonte Wever in Assen, samen met dochter en kleindochter! Dat ging ook al een stuk beter dan laatst in Aquarena. Toen was de schoolslag nog vrij pijnlijk voor m'n heupen, en nu al helemaal niet meer 😊

Ik wil nu dus weer vaker gaan fietsen, en ik wil ook proberen om minstens eens per week te gaan zwemmen....

3 opmerkingen:

Christina zei

Wat fijn voor je!

Mies zei

Kom je volgende keer op de koffie bij mij, op fietse, of je komt eten. Mooie stap vooruit die je gemaakt hebt, gefeliciteerd!

Aragog zei

Naar jou is denk ik nog even te ver, eerst maar flink oefenen hier in de buurt, het wordt in elk geval weer mooi weer :-) Het nadeel met alles is dat ik dan ook nog weer terug moet he... ;-)