donderdag 14 november 2019

Gezonde bloeddruk

Na mijn post van 7 oktober moest ik vandaag naar de huisarts, waar de zuster me binnenste buiten ging keren vanwege mijn steeds zo hoge bloeddruk. Ze wilden grondig kijken of er meer aan de hand was. Ik had laatst al bloed laten prikken in het ziekenhuis + urine ingeleverd, daar kreeg ik vandaag ook de uitslag van.

Suiker: helemaal goed, niets aan de hand.

Cholesterol: het lage is ietsje verhoogd. U kunt daar wel iets voor krijgen... Nee dank u. Okay... (hihi). Ik heb ooit al eens cholesterolverlagers gehad en dat beviel voor geen meter, je spieren worden er door opgegeten. En aangezien ik toch vanwege de artrose al genoeg moeite heb met voldoende bewegen wil ik daar niet nog meer ellende bij hebben. Kennelijk is het ook zo weinig dat ze totaal niet aandrong. Ook vertelde ik dat vorig jaar toen ze met een cameraatje de lymfeklieren in m'n borst aan het bekijken waren, ook gelijk m'n slagaders e.d. rondom het hart hadden gecontroleerd, en dat alles er daar toen prima uitzag, er was niets dichtgeslibd of zelfs maar aangekoekt ๐Ÿ˜€

Lengte en gewicht: 1.60 meter. Ik ben nu officieel 8 centimeter kleiner dan toen ik een stuk jonger was... Nog even en Charlotte's wens om groter te zijn dan ik komt echt uit ๐Ÿ˜ž

Bloeddruk: lol! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Daar ging dit het hele gedoe om, en nadat die op 7 oktober viel onder Zeer hoge bloeddruk, was ie nu (na 3x meten en daar het gemiddelde van) 134/86. En dat valt keurig binnen Gezonde bloeddruk๐Ÿ˜Š
Daarna een hartfilmpje. Ik werd volgeplakt met plakkers waar draden op werden aangesloten. Dat ging naar een apparaat, dat toen het aanging klonk als een radio die net tussen 2 stations in staat. Na allerlei gedraai aan en gedruk op knoppen bleef dat zo, waarna de conclusie was: hij is stuk. Ja hij is al oud, en haperde al wel vaker, en het scherm was ook niet zo goed meer af te lezen... Is er geen andere dan? Kennelijk niet en werken alle huisartsen in het gebouw met dit ene apparaat. Maar omdat mijn bloeddruk nu prima was, was het hartfilmpje ineens ook niet zรณ dringend meer. hihi

Conclusie: Ik stel voor om dit onderzoek over een jaar nog eens te doen, op dit moment is alles in orde ๐Ÿ˜Š

Wel moet ik volgende week weer bloed laten prikken vanwege mijn nieren, omdat die vorige keer (17 okt. bij de longarts) niet helemaal goed waren... Maar voor de rest ben ik nu dus kennelijk zo gezond als wat ๐Ÿ˜€

2 opmerkingen:

Mies zei

Goede berichten. Nu die rug nog, Dan kum je weer cachen of mee naar IKEA ๐Ÿ˜ƒ

Aragog zei

Ik heb wel een rolstoel... :-(