zaterdag 21 december 2019

Goed nieuws bericht

Donderdag had ik al een brief in huis met de beslissing van de gemeente: de verbouwing van mijn badkamer is goedgekeurd! Supersnel, het zal mij benieuwen wanneer ze er aan beginnen... dat duurt vast geen maanden meer 😀

Ik had Jade, die dol op mijn ligbad is, gisteren verteld dat dit staat te gebeuren. Kwam ze hier vandaag net toen de buurman aan het boren was: oma's bad wordt weggehaald... Haha nee nu nog niet hoor, dus morgenochtend kan ze er lekker weer een uurtje in spelen. Maar lang zal dat dus niet meer duren.


Vrijdag naar de huisarts geweest voor de uitslag van het bloedonderzoek waar ik maandag voor naar het ziekenhuis ben geweest. Mijn nieren doen het weer een klein beetje beter, nadat het maandenlang steeds slechter met ze ging! En ondanks sinds een maand nog maar een half bloeddrukpilletje per dag, was mijn bloeddruk alweer goed(144/90) 😊

Dat ik nu maar een halfje per dag hoef komt ook goed uit. Ik kreeg bij de apotheek laatst niet voor 3 maanden mee, maar slechts 1 doosje, meer hadden ze even niet. Nu een maand later was het er nog steeds niet! Ook het medicijn van kleinzoon is al even niet meer leverbaar, dat kan wel februari worden... erg is dat! 😧

21 januari weer naar de longarts voor de 3-maandelijkse controle, hopelijk weer om alleen maar goede berichten te krijgen 😎

Revalidatie gaat ook goed, ik word duidelijk (langzaamaan) weer wat sterker! Helaas gaat lopen en staan nog steeds beroerd, ook omdat ik zonder diclofenac gewoon veel meer pijn heb đŸ˜ĸ Daarom kreeg ik van de huisarts nu weer nieuwe morfinepleisters, maar dan wel 2x de dosis die ik de afgelopen weken had. Eens zien hoeveel verschil dat maakt...

Donderdag vond ik dat ik natuurlijk al wel weer in staat moest zijn om zonder hulpmiddel zoals wandelstok of loopfiets, even een flesje nagellak te gaan kopen bij Kruidvat hier. Het erheen lopen lukte, tijdens het staan om kleurtjes uit te kiezen kreeg ik wel steeds meer last van m'n rug, stilstaan is erger dan lopen. Toen kwam ik bij de kassa in een lange rij terecht. Er was niets waar ik me even aan vast kon houden, of op leunen. Ik was nog lang niet aan de beurt toen het echt niet meer ging. Ik heb mijn mandje op de kassa gezet en sorry gezegd, en ben snel de winkel uit gelopen. Buiten stond een groot en stevig rek waar ik eindelijk op kon leunen tot mijn rug weer wat beter werd, en heb ik daar even staan huilen, wat ik echt zelden of nooit doe... Van de pijn, maar ook gefrustreerd omdat ik dus nog niet eens even zo'n klein boodschapje meer doen kan zonder hulpmiddel 😰

En natuurlijk ook omdat ik nu dus nog steeds geen nieuwe kleurtjes nagellak heb... ik heb alleen nog maar lichtroze, en dat is niet erg kersterig... 😭😭😭


Dus wie toevallig nog bij het Kruidvat komt: graag Essence gel nailpolish in donkerrood, wijnrood, donkerroze, mosgroen of zoiets, het kost € 1,69 per flesje, en een paar verschillende kleurtjes mag gerust ook wel: stuur me maar een tikkie 😏


Op de heenweg ben ik nog langs tante Siet gelopen, die me helaas niet zag, ondanks dat ik haar goedendag zei... Ze was met iemand aan het praten, vandaar. Fijn dat u dus weer zelf naar de winkels kunt met de scootmobiel!

Dus Mies, weer samen naar WildNights: heel graag! Maar helaas zal de rolstoel wel weer mee moeten... Hoewel mijn nieuwe wel veel beter rijdt, en stuurt, haha!

Apotheek: het recept voor de morfinepleisters is nog niet binnen. Kunt u misschien even weer naar boven lopen om het te halen?
Ik: is er ook een lift dan? Want ik heb niet voor niets morfinepleisters...
Apotheek: ik bel wel even. Aan de telefoon: kun je dat even faxen?
Even later komt de assistente van de huisarts binnen rennen, met een papiertje in haar hand. 
Apotheek: mevrouw, de fax is binnen hoor!
Ik: ja ik zag haar net al lopen 
Dat is dus faxen op z'n Drents
😂😂😂









2 opmerkingen:

Mies zei

Dus Wildnights op een koopavond,zodat we die nagellak kunnen kopen? Ik heb een vriendin beloofd naar ijsbeelden in Zwolle te gaan, maar die dag is nog niet bekend. Na kerst ff contact over de wilde nacht?

Aragog zei

Inmiddels is de nagellak al gelukt! Bij de Trekpleister in Jumbo Wilhelminastraat, waar zelfs een verkoopster me kwam helpen de juiste kleuren te vinden :-)