zondag 16 februari 2020

Jadegroene trui



Ha! Eindelijk, dankzij een gouden tip van Jan Hulshof, lukt het me om foto's wél rechtop te plaatsen hier! Alle staande foto's komen hier steeds liggend tevoorschijn. Nu heb ik deze foto linksom gedraaid, en als ik hem dan hier upload staat ie wel rechtop! Jan adviseerde me om ze een slag naar rechts te draaien, dat werkte niet, maar een slag naar links dus wel, yay! Vreemd, maar het werkt, dus zo ga ik het voortaan doen 😂😂

de achterkant
Deze trui heeft ze gisteren van me gekregen. Eigenlijk al een week eerder, maar toen bleken,  hoewel ik het precies volgens patroon had gebreid, de mouwen te kort! Ze heeft momenteel naar verhouding ontzettend lange armen en benen... Dus heb ik 2 blokjes erbij gebreid, en nu past ie prima, die kan ze volgende winter ook nog wel aan. Hij is heerlijk zacht, weegt amper iets, slechts 250 gram! en is heel lekker warm 😊


De hele trui kostte maar liefst totaal € 2,22! 2,5 bol van 89 cent per stuk... Er is gelukkig nog flink wat garen over (niet meegerekend in de prijs van de trui), want ze wil ook graag nog een bijpassende sjaal en muts.  Garen van de Action, 100% acryl. De voordelen daarvan voor kinderkleding zijn eindeloos: kriebelt niet, kan gewoon gewassen worden in de machine op 40 graden en blijft jarenlang mooi. Oh ja, en het kost bijna niets 😉

Tegelsteek, de averechte kant is de goede kant!
Jade heeft zelf het patroon uitgekozen, en de kleuren. Haar mama en ik vonden de kleuren eerst maar zozo, maar achteraf staat ie haar prachtig! Ze houdt nu eenmaal niet zo van roze en meisjesachtig, en ik maak het voor haar, niet voor iemand anders 😍

Geen opmerkingen: