woensdag 4 maart 2020

Weg site

Aan alles komt een eind. Tot 13 april 2015 kreeg je bij ons opslagruimte op het internet. Zo kon je een eigen website of bestanden opslaan. Dit noemden we Webspace. Omdat er tegenwoordig betere gratis diensten op de markt zijn, die bovendien veel meer ruimte aanbieden, zetten we per 1 april 2020 de dienst Webspace uit.

Dit slaat o.a. ook op mijn website, die al veel langer bestaat, in ieder geval al voor 2003. Voordat het Ziggo werd stond ie er namelijk al, bij @home toen. Zie bv ook, nog heel even nu,  Chars toenmalige webstukje!

En wat was ik er toen trots op, want de hele website heb ik zelf gebouwd, zonder hulp. Alles helemaal zelf uitgezocht en aangeleerd! Achtergronden, een index maken, de links naar de diverse pagina's. Ik heb er ontzettend veel van geleerd toen :-)

Jammer, want ik heb er in de loop der jaren veel contacten door gekregen. Ik heb hem niet vaak bijgehouden, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Het gaat er voornamelijk over de genealogie, en mijn bedoeling was juist dat geïnteresseerden contact met mij op zouden nemen. En dan konden we onderling gegevens uitwisselen. Dat is ook vaak gebeurd.

Ook heb ik door mijn website meerdere verre familieleden ontmoet uit vooral Amerika. Leuk, met sommigen heb ik tot op vandaag nog contact!

Maar zoals Ziggo nu zegt: aan alles komt een einde. Helaas, jammer. Geen idee hoe en waar ik dit nog weer op zou moeten zetten, dus ik denk dat dit dan ook het definitieve afscheid gaat worden :-( 

Hier staat ie dus, nog een paar weekjes: http://members.home.nl/sjouwke/

Ik kan nu wél gaan besluiten om over te stappen naar een andere provider. Dat deed ik nooit omdat ik sowieso wel tevreden was over Ziggo, en voor die tijd over @home. En omdat ik dan mijn website kwijt zou zijn. Nu er recent glasvezel in mijn huis is aangelegd, kan ik wel eens gaan overwegen om over te stappen...

3 opmerkingen:

Christina zei

Ik heb mijn oude webpagina's bewaard in FrontPage, dat nu Office website builder heet. Gewoon via ftp opslaan op een harde schijf ofzo. Dan is het niet weg (kost een paar uur maar dan ehb je ook wat.)

Aragog zei

Heb ik al hoor, ik gebruik nog steeds een oude office versie, en daar heb ik ze altijd in gemaakt. Vanuit daar heb ik altijd alles geupload, dus ik heb alles gewoon op m'n harde schijf staan. Alleen online is het straks dus weg...

Christina zei

Pff gelukkig. Ik heb ook nog alles, ook al staat het al jaren niet meer online. Maar het kan wel en dat vind ik leuk. Ik snuffel er alleen zelf nog in, maar wie weet he?