donderdag 20 augustus 2020

Op Fietse naar het Rensenpark

Gistermiddag heb ik voor het eerst in heel lang weer eens gefietst. Dat lukte best goed, en zodoende kwam ik in het Rensenpark (de oude dierentuin) terecht. Helaas vlak voor sluitingstijd van Cho50+ waar ik al 2 jaar niet meer geweest was. Even bijgepraat daar, en toen ben ik verder het park in gefietst, naar een bankje met uitzicht, in de schaduw 😊 😎

Als je heel goed kijkt kun je onder de brug wat schapen zien die ook de schaduw opzochten.
 

Totale afstand en zo:


Ik heb op dat bankje een poos zitten pokemonnen. Rond een uur of 6 wilde ik weer op huis aan, maar... helemaal vergeten dat het park om 6 uur sluit! Ik fietste naar een uitgang: hek op slot! Geschrokken fietste ik zo snel ik kon naar de andere kant van het park: ook hek op slot! Dat ze dat niet even omroepen of zo... Inmiddels een beetje in paniek en heel erg buiten adem reed ik weer een stukje, tot ik een vrouw zag die net in haar auto stapte. Ik legde haar het probleem uit en zij opende toen het hek, ook om er zelf doorheen te gaan, ze had een sleutel. Maar het had dus niet veel gescheeld of ik had de nacht in het park door moeten brengen. Echt vreemd dat ze niet even controleren of iedereen weg is...

Mijn Buddy Altaria was natuurlijk ook mee!
 
De terugreis viel wat tegen. Ik was nog moe van de heenreis, plus de paniek. En terug moest ik op de Oude Markeweg, richting huis door het bos, omhoog fietsen, en dat ging een stuk zwaarder dan op de heenweg naar beneden! Door het fietsen niet meer gewend zijn had ik ook nog eens last van zadelpijn. Veel oefenen dus maar weer...

Ik was heel blij om thuis te zijn, en had geen energie meer om te gaan koken, terwijl het wel etenstijd was. Dus allereerst via Bezorgland eten besteld, dat gelukkig al heel snel werd gebracht 😋

Bij op- en afstappen, maar ook tijdens het fietsen, had ik behoorlijk last van m'n rechter heup. Meer dan de laatste keer dat ik fietste. Even zien of dat afneemt als ik weer vaker fiets. Want als het fietsen me wel weer goed afgaat zou ik eigenlijk eens een nieuwe fiets moeten kopen. Die van mij wordt nu wel heel erg oud, met roest aan het stuur, en volgens mij slingert het voorwiel ook wat (of ik slingerde zelf?).

3 opmerkingen:

Mies zei

Bij de hoofdingang zit het kantoortje van Toezicht, die moeten eigenlijk ook een sluitronde maken om te checken of er nog mensen in het park lopen, daar aankloppen, zitten meestal wel mensen, en anders staat er toch een telefoonnummer op de deur? Maar goed, je bent gelukkig "ontsnapt" :-)

Aragog zei

Geen idee, ik ben erin gegaan via Sterrenkamp, en daar wilde ik dus ook weer uit, kortste weg naar huis voor mij. De hoofdingang ben ik niet bij in de buurt geweest, en ook nooit aan gedacht :o

Mies zei

Als je achter het oude giraffenhuis langsrijdt zie je een hek dat uitkomt aan de Spoorstraat, daar zit een deur in, die is meestal nog wel open.