woensdag 30 september 2020

Ouderwets Shoppen

Kent u dat nog? Door een papieren catalogus bladeren, aankruisen wat je leuk vindt, een hoekje van de pagina omvouwen... Op de bank, met een kop koffie erbij. Het was altijd een feestje als er een nieuwe catalogus binnen was. Wehkamp, Neckermann, Large, Termeulen Post... Ik was vergeten hoe leuk dat eigenlijk is!

Vorige week viel er een catalogus in de bus, al eens vaker maar ik keek er eigenlijk nooit naar. Deze ben ik nu eens doorheen gaan kijken en ik zag allerlei leuks. Door m'n ziekte heb ik de laatste 2 jaar alleen maar pyjama's en joggingbroeken e.d. gekocht, iets nieuws voor de herfst/winter is wel welkom.

En dus zat ik heel genoeglijk te bladeren, handig dat je niet zoals online hoeft te kiezen voor de afdeling shirts, of de sectie broeken. Nee, hier zie je telkens op 2 pagina's naast elkaar allerlei kleding die matcht. Complete outfits zeg maar.

Toen ik klaar was met bladeren en aankruisen en hoekjes omvouwen ging ik er nogmaals doorheen. Nu met de echte ouderwetse bestelkaart ernaast. Jawel, bestelnummers en maten noteren met een pen, op papier. Ze hebben ook een website, en daar staat vast ook alles wel op. Maar ik zat er zo lekker in dat ik na het uitkiezen ook maar oldskool gebeld heb, en telefonisch de bestelnummers door heb gegeven. 

De vriendelijke meneer aan de telefoon vertelde dat die ene broek er pas half oktober weer is, maar de rest zou hij direct opsturen. En: "U weet dat dit het bestelnummer is voor de broek met kortere lengte? Ja want mensen vergissen zich daar wel eens in". En eigenlijk... beleefde ik hier veel meer plezier aan dan online door lijsten met 100den kledingstukken scrollen, en dingen aanklikken!

Ik heb de plaatjes van wat ik bestelde uitgeknipt, tot het er is kan ik dan nog af en toe even kijken wat ik ook weer besteld had 😊 Toen dochterlief hier vanmiddag was (op ruime afstand, in de tuin) kon ik haar de plaatjes ook laten zien. Ook combineren gaat zo eigenlijk veel handiger, met uitgeknipte plaatjes stel je veel gemakkelijker een compleet bijpassend setje samen.

Betalen doe je hier door middel van een acceptgiro, achteraf... Kent u dat nog? Gratis bezorgen, en je krijgt er nog een leuk cadeau bij ook! Ooit was dit zo gewoon, en nu is het ineens een feestje om het weer eens zo te doen. Als de kwaliteit ook goed is bestel ik hier vast vaker! 😀

4 opmerkingen:

Mies zei

Wow, Sjouwke gaat old Skool! 😆

Christina zei

Prima bedrijf. Kleding is vaak een tikkie Duits (lees ouderwets 😉) maar niet alles. En prijs-kwaliteit is prima.

Aragog zei

Ah thanks! Ik kende ze dus niet, en wilde eigenlijk nog wel iets meer bestellen maar wil eerst even zien wat de kwaliteit is, voor die prijzen ;-) Ik heb 3 shirts besteld, waarvan 2 effen, en 2 broeken. Alles neutraal dus niet gedateerd of zo. En ja inderdaad is Duitse kleding vaak wel een tikkie ouderwets in onze ogen maar neutrale basis kledingstukken kunnen altijd he, als de kwaliteit redelijk is.

Aragog zei

Precies een week later, woensdag, had ik het pakket binnen. Na het passen wist ik het gelijk al: dit is mijn nieuwe favoriete broek! Ziet er allemaal prima uit en past ook goed, blij mee!