zondag 11 oktober 2020

Weer een week in lockdown

Woensdag kwamen dochter en kleindochter langs. Het was droog, dus konden we even kletsen. Op zeer veilige afstand, want Logan zat ziek thuis en stel je voor... 2 scholen in hun buurt zijn gesloten wegens corona. Die van hen is nog wel open, maar kinderen uit de wijk komen elkaar overal tegen natuurlijk, dus beter alle risico vermijden. Eens per week komt dochter de kattenbak schoonmaken voor Shadow, deze keer helemaal buiten, ik had nu zelf een emmer sop, doos korrels enz buiten neergezet. Ook kunnen we dan over en weer iets uitwisselen, wat boodschapjes die ze voor me meeneemt, of als ik iets voor de kleinkids heb.


Voor de rest was het hier heel stil. Met alle regen kwam het er weinig van om even voor het huis te zitten, waar ik nu en dan een praatje kan maken met de buurman, of met een voorbijlopende buurvrouw. De huishoudelijke ondersteuning heb ik begin vorige week al afgezegd, in elk geval voor de maand oktober. Te riskant om hier 3 uur lang iemand in huis te hebben die meer cliënten heeft, een gezin dat overal komt enz. Maar dat maakt het ook stiller, want mijn huidige hulp is altijd heel gezellig.

 
Vrijdag kwam Mies gezellig langs, ook om een uurtje bij te kletsen. In het echie is toch altijd leuker dan online. Toen regende het wel, en dus zette ik een stoel voor hem voor de voordeur, nét onder het kleine afdakje waar het altijd droog onder blijft 😊 Ik zat aan het andere end van de gang op een stoel. Want die 1,5 meter geloof ik ook niet helemaal, in het VK is dat bv 2 meter. Natte vinger werk.  

Mies heeft me geholpen een kadootje te regelen voor zoonlief die binnenkort jarig is. En wat ik heel erg fijn vind, als hij winkelt denkt ie ook aan mij! Zo had ie vogelpindakaas en zangzaad meegenomen bij Op=Op waar ik mee wil gaan knutselen voor in de tuin.

En bij Aldi kwam hij garen tegen. Net zoiets als het katoen dat ie meermaals voor me opgehaald heeft bij Action, maar dan met glitter erin. Heel blij mee, nu ik zelf niet in winkels kom! Dat is het echte pro-actief zijn 🥰 Ik heb al een ideetje wat ik ermee ga maken 😀
 
 
Nu er geen bezoek meer binnen komt is het ook voor Shadow stiller en saaier geworden. Plus ik koop nu ook geen leuke speelgoedjes voor hem. Dus hoopt hij maar Mies en dochter willen uitkijken in winkels als Action enz naar wat nieuw leuk en niet te duur nieuw kattenspeelgoed 😺
 

Hier zit ie duidelijk om mijn aandacht te vragen op het voetenbankje waar ik altijd m'n voeten op leg als ik aan m'n bureau zit, hihi.

Op Facebook volg ik al langere tijd de Visboer in Zwartemeer. Die haalt zelf z'n kakelverse vis op uit Stavoren en Urk, heel anders dan de visboer in het winkelcentrum hier die het bij de grossier inkoopt. Gisteren ben ik naar Zwartemeer gereden, en heb even flink inkopen gedaan. Een heel weekend vis eten, plus nog een flinke brado die in 2 delen in de vriezer gaat! Ik heb eerst voor de winkel zitten kijken of het er rustig was ✅ en of er ruim voldoende afstand te houden viel, ook ✅

Met mijn buit ben ik vervolgens naar het Bargerveen gereden, daar heb ik geparkeerd met zicht op het regenachtige veen, en heerlijk m'n bak kibbeling op gesmikkeld, Ook heb ik daar, en onderweg, flink pokemons zitten vangen, er was gister een speciaal event. Ondanks de eenzaamheid en de regen had ik daardoor toch een leuke zaterdag 😃

1 opmerking:

Mies zei

Kom ik weer met mijn goeie gedrag op je blog, sneaky foto's maken hè? Of zag je me voor een Pokémon aan? :-) Als ik wakker ben vandaag kijk ik wel even bij de Action en Big Bazar, voor mijn kattenvriendje dat ik wel een beetje mis :-(